film
2010. 03. 25.
Harc a Hollywood-felirat megmentéséért
Csupán három hete maradt a világszerte ismert, szimbólummá vált Hollywood-felirat megmentésére egy műemlékvédő csoportnak.
A jelkép megőrzésére létrehozott Trust for Public Land társaságnak addig össze kell gyűjtenie azt a maradék hárommillió dollárt (592 millió forint), amellyel együtt lesz a felirat körüli telek 12,5 millió dolláros (2,5 milliárd forint) ára. Egy chicagói székhelyű konzorcium ugyanis luxuslakásokat akar építeni az 55 hektáros területen.
A befektetők először 22 millió dollárt akartak, ám később beleegyeztek, hogy amennyiben a műemlékvédők április 14-ig letesznek az asztalukra 12,5 milliót, megválnak az ingatlantól.
A csoportnak eddig 9,5 milliót (1,9 milliárd forint) sikerült összeszednie: 4 milliót (800 millió forint) közalapítványoktól, 5,5 milliót (1,1 milliárd forint) pedig magán adományozóktól kaptak. Az adakozók között volt több mozis és televíziós vállalat, de olyan világsztárok is a zsebükbe nyúltak, mint Steven Spielberg vagy Tom Hanks.
A jelképet egyébként 1923-ban állították fel, és eredetileg a környék beépítését célzó Hollywoodland elnevezésű ingatlanfejlesztést reklámozta, de a tervezett egy év után mégsem távolították el. Idővel az álomgyár szimbólumává vált, és ma már Los Angeles város tulajdonát képezi.
Az idők során megtépázott 9 méter széles és 14 méter magas betűket az 1970-es években szintén egy kampánnyal sikerült restaurálni: akkor kilenc adományozó fogadott örökbe egy-egy betűt egyenként 27.777 dollárért.
A feliratvédő csoport a közelgő határidőig a savehollywoodland.org honlapon is gyűjti az adományokat.
A befektetők először 22 millió dollárt akartak, ám később beleegyeztek, hogy amennyiben a műemlékvédők április 14-ig letesznek az asztalukra 12,5 milliót, megválnak az ingatlantól.
A csoportnak eddig 9,5 milliót (1,9 milliárd forint) sikerült összeszednie: 4 milliót (800 millió forint) közalapítványoktól, 5,5 milliót (1,1 milliárd forint) pedig magán adományozóktól kaptak. Az adakozók között volt több mozis és televíziós vállalat, de olyan világsztárok is a zsebükbe nyúltak, mint Steven Spielberg vagy Tom Hanks.
A jelképet egyébként 1923-ban állították fel, és eredetileg a környék beépítését célzó Hollywoodland elnevezésű ingatlanfejlesztést reklámozta, de a tervezett egy év után mégsem távolították el. Idővel az álomgyár szimbólumává vált, és ma már Los Angeles város tulajdonát képezi.
Az idők során megtépázott 9 méter széles és 14 méter magas betűket az 1970-es években szintén egy kampánnyal sikerült restaurálni: akkor kilenc adományozó fogadott örökbe egy-egy betűt egyenként 27.777 dollárért.
A feliratvédő csoport a közelgő határidőig a savehollywoodland.org honlapon is gyűjti az adományokat.
További írások a rovatból
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Más művészeti ágakról
Megjelent a szerző emlékiratainak folytatása, A másik egy