bezár
 

színház

2010. 03. 22.
Rachel Weisz és Mark Rylance nyerte a brit színházi díjakat
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Rachel Weisz nyerte el a legjobb színésznő, Mark Rylance pedig a legjobb színész Laurence Olivier-díját; a legrangosabb brit színházi elismeréseket - amelyeket a Broadway Tony-díjaival emlegetnek egy lapon - vasárnap este adták át Londonban.

Szkéné színház

"Rengeteget jelent nekem. Sohasem hittem, hogy valaha a kezembe foghatom ezt a díjat" - mondta a Grosvenor House-ban megrendezett ceremónián Rachel Weisz, aki A vágy villamosában nyújtott Blanche-alakításával érdemelte ki a megtiszteltetést.

Mark Rylance, aki már másodszor vehette át az Olivier-díjat, ezúttal a Jerusalem című drámában hívta fel magára a figyelmet, amit a legjobb darab díjára is esélyesnek tartottak.

A legjobb új színmű díját meglepetésre mégis az afroamerikai Katori Hall vehette át The Mountaintop című darabjáért, amely a polgárjogi harcos, Martin Luther King meggyilkolása előtti estén játszódik.

A Laurence Olivier-díj történetében először fordult elő, hogy fekete bőrű írónő kapta ezt az elismerést. "Meg akarom köszönni a londoni közönségnek, hogy megtanított rá, ez egy olyan történet, amit a világon mindenütt hallani kell" - fogalmazott a 28 éves szerző a díj átvételekor.
A legjobb új vígjáték díját egy szilveszterező középosztálybeli New York-i baráti társaságról szóló darab, a The Priory, a legjobb új musical elismerését pedig a Spring Awakening című rockmusical kapta. A rendezők mezőnyéből Rupert Goold emelkedett ki, aki a texasi energetikai óriáscég bukását ábrázoló Enron című művet állította színre.

A díjkiosztó ceremónián több mint két tucatnyi elismeréssel honorálták a kimagasló színházi teljesítményeket. A brit színházi életben játszott rendkívüli szerepéért Maggie Smith életműdíjban részesült. A kétszeres Oscar-díjas színésznőt az utóbbi években a Harry Potter-sorozat Minreva McGalagony tanárnőjeként ismerte meg a fiatal moziba járók tábora.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...
színház

Az ÖrkényKÖZ 1,5 ezrelék bemutatójáról

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Renaud-Delage: Gru 4
art&design

Isabela Muñoz Omega című kiállítása a Mai Manó Házban


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés