art&design
2010. 03. 14.
Az amerikai lapok már a képregényeken spórolnak
A szűkülő piacú amerikai újságok már a képregényeken spórolnak, a legnagyobb lapok is arra kényszerülnek, hogy kevesebb tréfás rajzsorozatot közöljenek - jelentette az ABC televízió.
Akármilyen rossz hírek is szerepeltek a címoldalakon, akármilyen keserű beszámolókat is kellett olvasni a hírekben, az előfizetők eddig mindig számíthattak arra, hogy a képregényekhez lapozva jót nevethetnek. Ez szinte minden amerikai napilap elmaradhatatlan része. Legalább is eddig az volt.
Az évek óta csökkenő bevételekkel küzdő lapkiadás legújabb eszköze a talpon maradás érdekében: a képregények mennyiségének csökkentése.
Mark Tatulli grafikus és filmes elmondta, az utóbbi másfél évben 30 újság csökkentette híres Kio képregényének terjedelmét. Szerinte a piac megőrült, a lapok ott takarítanak meg pénzt, ahol csak tudnak; most a képregény-készítőkön a sor.
A legnagyobb példányszámú lapok, közöttük a portlandi Oregonian vagy a The Washington Post is kevesebb képregényt közöl. A főváros egyik legnagyobb lapja, a The Washington Times továbbment: teljesen megszüntette hétvégi képregény-mellékletét.
A megtakarítás óriási lehet, a newarki The Star-Ledger, New Jersey állam legnagyobb újságja tudatta: a szekció egy oldallal való csökkentése évi 300 ezer dollárral javít a költségvetésen. A több mint ezer olvasói panasz nyomán a lap végül elállt a képregények megkurtításától.
Első körben az új képregényektől válnak meg a lapok, a régebbi, gyakran évtizedek óta készített, rendkívül népszerű képregényeknek nagyobb az esélyük a túlélésre. Egyes lapok tömörítenek: minél több képregény-csíkot igyekeznek bezsúfolni egy oldalra, hogy a költségeket csökkentsék.
Elemzők szerint a képregények visszaszorulásáért nemcsak a lapok pénzügyi nehézségei a felelősek; a Nintendo és a Facebook korában a vicces rajzsorozatok veszítenek versenyképességükből.
A műfaj egyik leghíresebb képviselője, a többszörös Emmy-díjas Mark Tatulli úgy fogalmazott: a képregény már nem része a nemzeti párbeszédnek.
Az évek óta csökkenő bevételekkel küzdő lapkiadás legújabb eszköze a talpon maradás érdekében: a képregények mennyiségének csökkentése.
Mark Tatulli grafikus és filmes elmondta, az utóbbi másfél évben 30 újság csökkentette híres Kio képregényének terjedelmét. Szerinte a piac megőrült, a lapok ott takarítanak meg pénzt, ahol csak tudnak; most a képregény-készítőkön a sor.
A legnagyobb példányszámú lapok, közöttük a portlandi Oregonian vagy a The Washington Post is kevesebb képregényt közöl. A főváros egyik legnagyobb lapja, a The Washington Times továbbment: teljesen megszüntette hétvégi képregény-mellékletét.
A megtakarítás óriási lehet, a newarki The Star-Ledger, New Jersey állam legnagyobb újságja tudatta: a szekció egy oldallal való csökkentése évi 300 ezer dollárral javít a költségvetésen. A több mint ezer olvasói panasz nyomán a lap végül elállt a képregények megkurtításától.
Első körben az új képregényektől válnak meg a lapok, a régebbi, gyakran évtizedek óta készített, rendkívül népszerű képregényeknek nagyobb az esélyük a túlélésre. Egyes lapok tömörítenek: minél több képregény-csíkot igyekeznek bezsúfolni egy oldalra, hogy a költségeket csökkentsék.
Elemzők szerint a képregények visszaszorulásáért nemcsak a lapok pénzügyi nehézségei a felelősek; a Nintendo és a Facebook korában a vicces rajzsorozatok veszítenek versenyképességükből.
A műfaj egyik leghíresebb képviselője, a többszörös Emmy-díjas Mark Tatulli úgy fogalmazott: a képregény már nem része a nemzeti párbeszédnek.
További írások a rovatból
Kritika a roveretói Művészet és fasizmus című kiállításról
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon