art&design
2010. 03. 07.
Könyv jelenik meg Gianni Versace meggyilkolt divatcézárról
Könyv jelenik meg az 1997-ben pályája csúcsán Miamiban meggyilkolt Gianni Versace divatcézárról és a Versace családról az Egyesült Államokban.
A House of Versace: The Untold Story of Genius, Murder and Survival (A Versace-ház: A zseniség, gyilkosság és túlélés még el nem mondott története) című könyv Deborah Ball tollából jelenik meg 320 oldalon.
A könyv bepillantást enged a kilencvenes évek gazdasági hátterébe és életstílusába, de a luxusiparba és a divat üzleti oldalába is. Az író bemutatja a Versace családot, és felfedi, hogy miként vált Gianni Versace a női divat jövőjét megváltoztató tervezővé, miközben fivére, Santo levette a terhet a válláról azzal, hogy ő hozta meg az üzleti döntéseket.
Versace volt az, aki korán felismerte: márkajelzését a ruhákon kívül parfümökre, kozmetikumokra, órákra és még bútorokra is érdemes rátennie - derül ki a könyvből.
A homoszexuális tervező sikeréhez hozzájárult az is, hogy olcsóbbá vált az utazás, így amerikai és japán vásárlók jelentek meg Európában. Emellett az amerikai Vogue magazin - amely hagyományosan amerikai tervezőkre összpontosított - nagyobb teret kezdett biztosítani az európai mestereknek. A könyv szerint az internet robbanása pedig tovább szélesítette a megjelenés lehetőségeit.
A kötet külön figyelmet szentel Versace meggyilkolásának, valamint a halála után kialakult helyzetnek. Versace akkor 11 éves unokahúgára, testvérének, Donatellának a lányára hagyta közel kétmilliárd dolláros vagyonát, a márka vezetését pedig Donatellára bízta.
Ball 220 interjút készített a családtagokkal, barátokkal, riválisokkal és ügyfelekkel, a könyvhöz ezek a beszélgetések nyújtottak hátteret.
A könyv bepillantást enged a kilencvenes évek gazdasági hátterébe és életstílusába, de a luxusiparba és a divat üzleti oldalába is. Az író bemutatja a Versace családot, és felfedi, hogy miként vált Gianni Versace a női divat jövőjét megváltoztató tervezővé, miközben fivére, Santo levette a terhet a válláról azzal, hogy ő hozta meg az üzleti döntéseket.
Versace volt az, aki korán felismerte: márkajelzését a ruhákon kívül parfümökre, kozmetikumokra, órákra és még bútorokra is érdemes rátennie - derül ki a könyvből.
A homoszexuális tervező sikeréhez hozzájárult az is, hogy olcsóbbá vált az utazás, így amerikai és japán vásárlók jelentek meg Európában. Emellett az amerikai Vogue magazin - amely hagyományosan amerikai tervezőkre összpontosított - nagyobb teret kezdett biztosítani az európai mestereknek. A könyv szerint az internet robbanása pedig tovább szélesítette a megjelenés lehetőségeit.
A kötet külön figyelmet szentel Versace meggyilkolásának, valamint a halála után kialakult helyzetnek. Versace akkor 11 éves unokahúgára, testvérének, Donatellának a lányára hagyta közel kétmilliárd dolláros vagyonát, a márka vezetését pedig Donatellára bízta.
Ball 220 interjút készített a családtagokkal, barátokkal, riválisokkal és ügyfelekkel, a könyvhöz ezek a beszélgetések nyújtottak hátteret.
További írások a rovatból
Az anyag mélyén című csoportos kiállításról
Más művészeti ágakról
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat