art&design
Megkezdődött az Urbánus Kemping, melyre a defo hívta azt a 93 hallgatót, akik a Young Creative Chevrolet pályázat keretében úgy döntöttek, megmérkőznek az európai élvonallal. A kontinens valamennyi művészeti karán tanuló, felsőoktatásban részt vevő, 30 év alatti diákja jelentkezhetett a felhívásra lehetőséget kapva ezzel, hogy bebizonyítsa, a “design erő vele van” és övé a legkreatívabb koncepció.
A Chevrolet pályázat egy kivételes alkalom arra, hogy a legifjabb tervező, alkotó generáció bizonyíthassa, van átjárás művészet, design és üzleti világ között. Magyarországon egy felkészítô tréning és workshop melegítette be a fiatalokat, hogy dobogós hellyel zárják részvételüket.
Mivel a versenykiírás erősen kötődik a városi környezethez, az idei program ehhez alakított és tematizált formában jelenik meg, egy szokatlan kalandtúra és kemping keretében. Divat, vizuális művészet és film kategóriában versenyezhetnek a résztvevők, az arany csokornyakkendős autómárka jegyében. A sikeres pályázat feltétele, hogy a konkrétumoktól elrugaszkodva, szabad, művészi nyelven fejezzék ki a városhoz és az autózáshoz kapcsolódó élményeiket, asszociációikat.
Az Urbánus Kemping 2010. február 23-án vette kezdetét a Lánchíd 19 design hotelben, egy egész napos tréninget magában foglaló alaptáborral. A tábor délelôtt tizenegy órakor, a Chevrolet köszöntôjével illetve sokszínű, innovatív márkabemutatásával kezdődött. Ezt követte a defo komplexebb prezentációja, illetve a grafikai designer illetve kommunikációs szakemberekből álló csapat bemutatása. Az ebédszünet után, a pályázók számára szervezett izgalmas, egymás, és önmaguk kreatív képességeit felfedő training kezdődött, mely során kiderült, hogy a különböző egyetemek hallgatói, merőben eltérő látásmódokat ütköztetve, képesek rendkívül izgalmas, de a prakticitás szempontjából is használható ötleteket produkálni.
Ezt követően kortárs szellemi kalandtúra indul, három hetes online workshop formájában, ahol trendeket, sikertörténeteket ismernek meg a hallgatók, és feladatokat kapnak a kemping blogoldaláról. Egy hónap áll a rendelkezésükre a pályázat anyagának kidolgozásához, melyet április 15-én adnak le az egyes csapatok. Pénzdíj és nemzetközi publicitás mellett számos megjelenési lehetôséget kapnak a győztesek.Az Urbánus Kemping ötletgazdája a Chevrolet, kivitelezője és szervezője a defo. A defo innovációval, trendkutatással, design kommunikációval és koncepcióalkotással foglalkozó stúdió, amelynek célja a kapcsolatépítés és a kortárs design irányainak kommunikálása, melyet 2005-ben alapított és irányít Fónagy Dóra építész, belsőépítész, illetve Dávidházy Panni trendkutató. Kortárs művészeti és design háttérrel alkotott projektjeik egyedülállók a kreatív koncepcióalkotás és az integrált oktatás területén. 2009-ben vett részt a defo első alkalommal a Young Creative Chevrolet pályázat szervezésében és kivitelezésében, mely egy 5 napos workshopban valósult meg. Eredménye a Nyugat-Magyarországi Egyetem tanulóinak (Fignár Réka, Nagy Veronika és Nyíri Barbara) 2. helyezése Visual Arts kategóriában.
Kövesse figyelemmel a workshopot és a pályázat eredményeit a kemping blog oldalán!
www.chevrolet.palyazat.defo.hu/wordpress