bezár
 

art&design

2010. 02. 17.
A valaha volt legnagyobb békát rekonstruálták
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A dinoszauruszok korában élt a valaha volt legnagyobb béka, amelyet most rekonstruálták és állították ki New Yorkban.

prae.hu

A Beelzebufo ampinga névre "hallgató" pokoli teremtmény fosszíliái Madagaszkár szigetén kerültek elő. A tudósoknak tizenöt évükbe tellett, hogy megtalálják a 75 maradványt, amelyek alapján kikövetkeztették, miként is nézett ki a szörny. Végül egy szobrász agyagból "keltette életre" a hüllőt, amely jelenleg egy New York-i kiállítás sztárja más fura teremtmények, köztük a piszeorrú, vegetáriánus krokodil és apró, húsevő dinoszauruszok társaságában - olvasható a The New York Times (http://www.nytimes.com) online kiadásában.

"Ez volt eddig a legsúlyosabb béka, amely körülbelül 4,5 kilogrammot nyomott. Lesből támadt, és valószínűleg semmilyen táplálékot sem vetett meg. Egyaránt vadászott gyíkokra, kígyókra és emlősökre, bár elég nagy volt ahhoz is, hogy a tojásból épp csak kikelt dinoszauruszokat bekapja" - magyarázta David Krause, a Stony Brook Egyetem paleontológusa, aki a béka és más teremtmények fosszíliáit tárta fel Madagaszkár szigetén.

A Beelzebufo ampinga kinézete fölöttébb ijesztő volt. Amúgy hosszú, rózsaszínű nyelvvel büszkélkedett, testét pedig homokszínű bőr fedte annak köszönhetően, hogy félsivatagi környezetben élt.

"A béka 65 millió évvel ezelőtt élt egy olyan száraz területen, ahol időnként özönvízszerű esőzések zúdultak alá" - közölte David Krause, aki a korabeli üledék elemzése alapján állapította meg, hogy milyen környezetben volt honos a Beelzebufo ampinga.

A paleontológus meggyőződése szerint a pokolbeli teremtmény rokonságban lehet napjaink dél-amerikai díszes szarvasbékájával (Ceratophrys ornata).

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Kelemen Kinga kiállításának megnyitóbeszéde
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés