irodalom
2010. 02. 07.
Csúcsokat dönt a Shakespeare-játék
Több mint húszmillió rajongója van már világszerte a Rómeó és Júlia szerelmére alapozó internetes Shakespeare-játéknak - írja a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk).
Az Ó Rómeó, miért vagy te Rómeó elnevezésű internetes játékot (www.agame.com/game/Romeo-Wherefore-Art-Thou.html) eredetileg csak egy apró kampányfogásnak szánta a Shakespeare Country elnevezésű turisztikai oldal, és korántsem számítottak arra, hogy világszerte 22 millióan fognak rajongani érte.
A játékosoknak a Stratford-upon-Avon utcáin sétálgató Rómeó bőrébe kell bújniuk, hogy vaddisznókkal és csontvázakkal megküzdve rózsákat gyűjtsenek szívük hölgyének. A szerelmesek mellett pedig maga a bárd is feltűnik a játékban, hogy jelezze Rómeónak, mikor léphet új szintre.
A britek mintegy egyharmada próbálta már ki magát a hősszerelmes szerepében, és a felhasználók sorra küldik el barátaiknak és családtagjaiknak a játék linkjét. "Víruskampányt akartam indítani, de nem számítottam többre nagyjából 2,5 millió játékosnál" - mondta el az angol drámaíró warwickshire-i szülőhelyének népszerűsítéséért felelős Shakespeare Country honlap vezetője, Phil Hackett.
"Azt hiszem, hogy a programozók jó munkát végeztek. Habár ezek rajzolt figurák, mégis azonnal felismerhetőek, és a környezetben is megtalálható az összes fontosabb helyszín, így a színház, a bárd szülőháza, és Anne Hathaway (Shakespeare felesége) háza is" - tette hozzá.
"Amióta tavaly májusban elindult a játék, azóta minden hónapban nagyjából negyedmillió új látogatónk van az oldalon, és az emberek jelentős százaléka gondolja úgy, hogy érdemes ellátogatni Shakespear Countryba" - tette hozzá. "Ez a legnépszerűbb játék, amit valaha készítettünk" - mondta Stu Howart, a játékot készítő kokodigital vezetője.
A játékosoknak a Stratford-upon-Avon utcáin sétálgató Rómeó bőrébe kell bújniuk, hogy vaddisznókkal és csontvázakkal megküzdve rózsákat gyűjtsenek szívük hölgyének. A szerelmesek mellett pedig maga a bárd is feltűnik a játékban, hogy jelezze Rómeónak, mikor léphet új szintre.
A britek mintegy egyharmada próbálta már ki magát a hősszerelmes szerepében, és a felhasználók sorra küldik el barátaiknak és családtagjaiknak a játék linkjét. "Víruskampányt akartam indítani, de nem számítottam többre nagyjából 2,5 millió játékosnál" - mondta el az angol drámaíró warwickshire-i szülőhelyének népszerűsítéséért felelős Shakespeare Country honlap vezetője, Phil Hackett.
"Azt hiszem, hogy a programozók jó munkát végeztek. Habár ezek rajzolt figurák, mégis azonnal felismerhetőek, és a környezetben is megtalálható az összes fontosabb helyszín, így a színház, a bárd szülőháza, és Anne Hathaway (Shakespeare felesége) háza is" - tette hozzá.
"Amióta tavaly májusban elindult a játék, azóta minden hónapban nagyjából negyedmillió új látogatónk van az oldalon, és az emberek jelentős százaléka gondolja úgy, hogy érdemes ellátogatni Shakespear Countryba" - tette hozzá. "Ez a legnépszerűbb játék, amit valaha készítettünk" - mondta Stu Howart, a játékot készítő kokodigital vezetője.
További írások a rovatból
Gerőcs Péter Szembenézni a tehetségtelenségünkkel kötetének bemutatója az Őszi Margón
A Könyvfesztiválon Pierre Assouline-t kérdezték a Goncourt-díjról
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon