art&design
A Mumbai (Bombay) városában működő D.C. Design cég, amely gépkocsik áttervezésére specializálódott, bejelentette, hogy teljesen újjávarázsolja a 3,1 méter hosszúságú városi miniautót, kicseréli belső műanyag borítását, egységes műszerfalát és kis kerekeit, de nem változtat a jármű általános formáján.
A Nano luxusváltozatát egyéni rendelésre fogják elkészíteni és ára mintegy 220 ezer dollár lesz, annyi, mint egy Ferrari vagy Porsche luxuskocsié. Az első prototípus két hónap múlva áll majd rendelkezésre.
Dilip Shabaria, az áttervező cég illetékese az AFP-nek úgy nyilatkozott, hogy persze jó lenne az eredeti áron forgalmazni az új verziót, de a felhasználandó technológia és az átalakítás költségei alapján reális a 220 ezer dolláros (az eredetinél száztízszer magasabb) ár.
"Megtartjuk a formát és az alaplapot, de minden más eltérő lesz. Sok technológiai újítást alkalmazunk, sok hightech alkotóelemet" - magyarázta Shabaria.
Az eredeti modell 624 köbcentis, 33 lóerős motorral működik, ehelyett egy 1600 köbcentis erőforrás kerül az új változatba. A kerekek is nagyobbak lesznek, mint a Tata által két éve bemutatott és a múlt nyáron forgalomba hozott eredeti Nanón.
A karosszéria karbonszálas műanyagból készül, hogy az új modell se haladja meg az eredeti 600 kilogrammos súlyát. Ugyancsak átdolgozzák a fékrendszert és a felfüggesztést.
"Meg akarjuk mutatni a világnak, mire képes a gépkocsiipar és a hightech összefogása" - fejtette ki Shabaria.
Tekintettel az elriasztó árra, a D.C. Design évente csak két-három példány elkészítését tervezi, vevőként indiai milliárdosokra számít.
A Nano forgalmazásának tavalyi kezdete óta a világ autógyártói egymással versenyezve próbálnak hozzá hasonló városi miniautókat piacra dobni. Persze a D.C. Designnál valamivel olcsóbban.