art&design
2009. 11. 29.
A MúzeumCafé lett az Év Magazinja
A Szépművészeti Múzeum által alapított MúzeumCafé nyerte Az Év Magazinja díjat a Kreatív Csoport által szervezett Magazin Mánia versenyen.
A megmérettetésen 50 kiadó 83 kiadványa volt versenyben. A MúzeumCafét a Tematikus periodikus kiadványok, a Magazincímlap és a Tartalomjegyzék kategóriában is díjazták, így ezzel a legelismertebb kiadvány lett a pályázaton.
A pályázat kiírói azzal a céllal hirdették meg a versenyt, hogy tudatosítsák a laptervezés és a magazinok külcsínének fontosságát, valamint ráirányítsák a szakma és az olvasóközönség figyelmét arra, hogy a nyomtatott sajtóban egyenrangú szerepe van a termékek vizuális kialakításának a szöveges tartalommal.
Az idén már Pro Typographia díjjal is kitüntetett MúzeumCafé 100 oldalas. 2007-ben alapította a Szépművészeti Múzeum azért, hogy fórumot teremtsen a magyar múzeumi szakembereknek és bemutassa a hazai és külföldi eseményeket, műhelyeket, eredményeket, valamint teret adjon mindazon kezdeményezéseknek, amelyek a magyar múzeumi világ megújítását célozzák.
Ugyanakkor a szerkesztők nem titkolt szándéka volt, hogy olyan újságot hozzanak létre, amelyet nem csak a szakmában dolgozók, hanem a múzeumok világa iránt érdeklődő látogatók is élvezettel forgatnak. A 2500 példányban megjelenő magazin nagy része ingyenesen jut el hazai gyűjteményekbe és kulturális intézményekbe, de meg is vásárolható nagyobb múzeumi boltokban.
A pályázat kiírói azzal a céllal hirdették meg a versenyt, hogy tudatosítsák a laptervezés és a magazinok külcsínének fontosságát, valamint ráirányítsák a szakma és az olvasóközönség figyelmét arra, hogy a nyomtatott sajtóban egyenrangú szerepe van a termékek vizuális kialakításának a szöveges tartalommal.
Az idén már Pro Typographia díjjal is kitüntetett MúzeumCafé 100 oldalas. 2007-ben alapította a Szépművészeti Múzeum azért, hogy fórumot teremtsen a magyar múzeumi szakembereknek és bemutassa a hazai és külföldi eseményeket, műhelyeket, eredményeket, valamint teret adjon mindazon kezdeményezéseknek, amelyek a magyar múzeumi világ megújítását célozzák.
Ugyanakkor a szerkesztők nem titkolt szándéka volt, hogy olyan újságot hozzanak létre, amelyet nem csak a szakmában dolgozók, hanem a múzeumok világa iránt érdeklődő látogatók is élvezettel forgatnak. A 2500 példányban megjelenő magazin nagy része ingyenesen jut el hazai gyűjteményekbe és kulturális intézményekbe, de meg is vásárolható nagyobb múzeumi boltokban.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Matthäus Wörle Ahol régen aludtunk és Miklós Ádám Mélypont érzés című dokumentumfimje a 21. Verzió Filmfesztiválon