film
2009. 10. 21.
Színes lufik, mozijegyek – Fel!
A budapesti box office listára feltekintve végre meglelhetjük a jócskán megvárakoztatott hazai közönség által is igen kedvelt Pixar-opuszok legújabbikát. Színvonal-növekedésben határ a kék ég – az animációs stúdió mesterfogása sajnos nem lett frissiben tálalva, de megérte várni.
Legalábbis így gondolhatta az a 30 ezer fővárosi is, akik nem szalasztották el megváltani a jegyet az amerikai bemutatóhoz képest hazánkba közel fél éves csúszással beforgalmazott filmere. Bár azt sejteni lehetett, hogy egy magányos öreg bácsi animált sztorija nem lesz olyan box office durranás, mint egy csiribiri dinoszaurusz kaland (Jégkorszak 3. - A dinoszauruszok hajnala - több, mint 330 ezer fővárosi néző), de a múltheti no. 1. helyezést így sem lehetett tőle elvitatni. Ennek ellenére fura és elkeserítő, hogy Magyarországon a Fel! nézettsége meg se fogja közelíteni az imént említett nyári pop corn-moziét, miközben a két alkotás között nem csupán mélységét tekintve van óriási különbség (a Fel! javára), hanem szórakoztatás terén is sokkal intenzívebb, s összetettebb élményt nyújt a melodramatikus felvezetésből Verne-ihletettségű, érzelemgazdag kalandfilmmé alakuló animációnak.
Az USA-beli bevételeken tükröződik is ez a színvonalbeli kontraszt, a tengeren túl a Fel! 292 (!!!) millió dolláros, míg Jégkorszak 3. 196 millió dolláros bevételt produkált. Ehhez képest a Fel! 30 ezer fős, még így is erős nyitánya meg sem közelíti a konkurens nyári bevételeit (az első héten közel 100 ezer néző: ebben az ideálisabb premier időpont és a jól alkalmazott 3D-s kampány is közrejátszott). No persze innét is fel lehet röppenni még szép magasra, de a trónfosztás hiú ábránd csupán, de hát pont az örök álmodozó lelkeknek szól a Fel! Ha pedig száll a film híre, akkor egyre többen fognak színes luftballont a kezükben tartva jegyet váltani a kalandra, és ki tudja...
Az USA-beli bevételeken tükröződik is ez a színvonalbeli kontraszt, a tengeren túl a Fel! 292 (!!!) millió dolláros, míg Jégkorszak 3. 196 millió dolláros bevételt produkált. Ehhez képest a Fel! 30 ezer fős, még így is erős nyitánya meg sem közelíti a konkurens nyári bevételeit (az első héten közel 100 ezer néző: ebben az ideálisabb premier időpont és a jól alkalmazott 3D-s kampány is közrejátszott). No persze innét is fel lehet röppenni még szép magasra, de a trónfosztás hiú ábránd csupán, de hát pont az örök álmodozó lelkeknek szól a Fel! Ha pedig száll a film híre, akkor egyre többen fognak színes luftballont a kezükben tartva jegyet váltani a kalandra, és ki tudja...
További írások a rovatból
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon
Más művészeti ágakról
Megjelent a szerző emlékiratainak folytatása, A másik egy