irodalom

Mint írták, a nagyívű verses drámatetralógia a modern társadalmak mítoszait és identitásválságát tematizáló középkori Nibelung-mondakör újraértelmezése, amely napjaink luxuslakópark-miliőjébe helyezi át a klasszikus konfliktusokat.
Közölték, hogy az előadás nem csak témájában formabontó, hanem látványvilágában is. A rendezés végig a film és a színház mezsgyéjén egyensúlyoz, melyben a világon első alkalommal jelenik meg színházi szerepben egy humanoid robot: a robot ugyan nem beszél és nem utánozza az emberi érzelmeket, jelenléte mégis erőteljes hatást kelt, hiszen a hús-vér színészekkel együtt válik a történet részévé.
Kiemelték, hogy a Nibelung-lakópark nemcsak egy új színházi bemutató, hanem várhatóan mérföldkő lesz a digitális kultúra és az előadóművészet találkozásában.
Bár voltak már nemzetközi kísérletek humanoid robotok színpadi megjelenésére – például Japánban vagy Németországban –, ezek többnyire technológiai látványosságként vagy performansz-elemként működtek, ezzel szemben Szikora János aktív szereplőként használja a robotot.
A főbb szerepekben Gáspár Sándor, Sághy Tamás, Ballér Bianka, Sarádi Zsolt, Ladányi Júlia, Decsi Edit, Kelemen István, Kozáry Ferenc és Trokán Péter lesz látható, a jelmezeket Benedek Mari, a díszletet Szendrényi Éva tervezi, a dramaturg Selmeczi Bea, a zene Lelkes Botond munkája.