bezár
 

art&design

2009. 10. 14.
Hirst festményekkel "lepte meg" új kiállítása közönségét
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Velazquez és Tiziano festményeinek szomszédságába került Damien Hirst, a brit képzőművészet "fenegyerekének" kéttucatnyi új festménye, amelyeket szerdától tekinthetnek meg a londoni Wallace gyűjtemény látogatói.

prae.hu

A No Love Lost című kiállításnak egy hagyományos londoni képtár adott otthont, amely elsősorban a régi mesterek alkotásait mutatja be.
"Intim múzeumi légkörben akarta megmutatni festményeit, amelyek jóval hagyományosabbak korábbi munkáinál" - magyarázta Rosalind Savill, a gyűjtemény igazgatója.

Hirst ugyanis ezúttal nem a nagy vitákat kiváltó, és hírnevét megalapozó, formaldehidben kipreparált állatok maradványaival nyűgözi le a művészete iránt érdeklődőket: sokak csodálkozására ismét az ecset után nyúlt.
A művész "nagyon mulatságosnak" találta, hogy sötét tónusú, emberi koponyákat és cápacsontokat ábrázoló festményei meglepték a művészetbarátokat.

Mint a múzeumban kedden összegyűlt újságíróknak elmondta, képeit nem lehet összehasonlítani a szomszédos termekben függő nagy mesterek alkotásaival, "mivel a művészet a világ dolgaihoz fűz kommentárt", és "manapság egészen más hatások érik az alkotót", mint amikor Rembrandt vagy Velazquez festményei születtek.

A kiállítás első kritikáiból kiderült, hogy a szakértőket nem győzte meg Hirst festészete. A The Guardianben megjelent írás szerint "vonalvezetése amatőrre és kezdőre vall".

A 2006 és 2008 között készült 25 festmény zömmel egy ukrán gyűjtő, Viktor Pincsuk bankmágnás tulajdona. Első ízben állítják ki őket Nagy-Britanniában.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A teremtett „képzelet” határtalansága
art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
art&design

Gondolatok Metzing Eszter The skin sees when the eyes touch című kiállításáról, Inda Galéria / Budapest
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Kertész Edina: A fotográfuslány – könyvbemutató


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés