art&design

A Budapest Central European Fashion Week az elmúlt években a térség egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között - olvasható a közleményben.
Mint írják,
a jubileumi esemény rekordszámú érdeklődőt vonzott: hatezren látogattak el a divatbemutatók és divatprezentációk helyszínére, továbbá 13 országból érkeztek nemzetközi újságírók, forgalmazók és divatipari szakértők a régiós és magyar tehetségek felfedezésére.
A megközelítőleg 50 divatmárka őszi-téli kollekciója mellett feltörekvő tehetségek és neves divatikonok is fókuszba kerültek.
Látva az elmúlt 15 szezon folyamatos fejlődését, úgy gondolom, hogy a BCEFW elérte kezdeti célját, a régió vezető divatipari eseményévé vált, amely hidat képez a hazai és globális divatvilág között. Ez pedig az egész kreatívipar számára lehetőségeket tud teremteni a jövőben" - idézi a közlemény Jakab Zsófiát, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztost, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját.
A Magyar Divat & Design Ügynökség a hazai és regionális divatszcéna támogatása mellett jelentős lépéseket tett a nemzetközi együttműködések terén és tovább bővítette stratégiai partnerségei sorát a környező országok divatheteit szervező ügynökségekkel.
Ennek köszönhetően a magyar divatmárkák mellett cseh, szlovák, szerb, szlovén, román és lengyel márkák kollekcióit is megcsodálhatta a közönség a 15. BCEFW során. Így összesen 27 magyar és 20 nemzetközi tervező mutatkozott be folyamatos teltház mellett, több mint ötszáz szettet felvonultatva a kifutókon - olvasható a közleményben.
Az MDDÜ egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésének megfelelően a Budapest Central European Fashion Weeken is kiemelt szerepet kap a kreatívipari szakmák presztízsének növelése.
A szakképzési intézményekkel és egyetemekkel kötött együttműködések révén idén 11 iskola mintegy 160 hallgatója kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen a bemutatókon, betekintést nyerve a kreatívipar gyakorlati oldalába, ami hozzájárul szakmai fejlődésükhöz és karrierútjuk megalapozásához - mutattak rá a közleményben.