art&design
"Immár a 14. Art Marketet szerveztük meg, rövid kitérő után újra a Millenáris épületei és parkja a helyszíne Közép- és Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi képzőművészeti vásárának. Sokat jelent számunkra, hogy idén először kiemelt partnerünk a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Müpával pedig több mint tíz éve működünk együtt, idén is a Liszt Ünnep keretében" - mondta Ledényi Attila, az Art Market Budapest alapító-igazgatója a szerdai sajtótájékoztatón.
Hangsúlyozta, hogy a dizájn és a képzőművészet között a határvonalak elmosódása nemzetközi tendencia, amire ezzel az együttműködéssel reflektálni tudnak. "Ez segít abban, hogy az egymás iránt affinis vásárlói közönséget egymás irányába tudatosan mozdítsuk el".
Mint elhangzott, az AMB fotóművészeti szekciójaként idén is megrendezik az Art Photo Budapestet, amely a térség egyetlen nemzetközi fotóművészeti vására. Ehhez kapcsolódva, az Inside Art konferencia keretében október 19-én André Kertész születésének 130. évfordulója alkalmából azt járják körül külföldi vendégek részvételével, miként él tovább a mai napig a világhírű magyar fotóművész életművének hatása. Felszólal az eseményen Roger Ballen amerikai fotóművész, valamint a Badeni Fotófesztivál igazgatója is, aki előadásában a mesterséges intelligencia segítségével fog André Kertész-képeket létrehozni.
Csütörtökön arról lesz szó egy konferencián, miként hasznosul a művészet a gazdaság, az ingatlanfejlesztés kontextusában - mondta Ledényi Attila, példaként említve, hogy egy török ingatlanfejlesztő olyan isztambuli negyedről fog beszélni, amelybe galériákat vontak be a vonzerő növelése érdekében.
Jakab Zsófia, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztosa és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója arról beszélt, hogy az Art Market a Budapest Design Week kiemelt kísérőrendezvényeként valósul meg.
"A Budapest Design Week a kreativitás, a dizájn, a formatervezés, azon belül is a művészet, az alkotók ünnepe, amelynek újabb méltó pontjához értünk. A kreatíviparon belül az egyik legfontosabb, hogy együtt gondolkozva építsük a jövőt, és egyre jobban kezdjük beépíteni a képzőművészetet, amely ugyanúgy hozzájárul az országimázshoz"
- fogalmazott Jakab Zsófia.
Hozzátette, hogy az ilyen fajta együttműködések segíteni tudják a különböző szektorokat. "A Magyar Divat & Design Ügynökség egyik legfontosabb feladata, hogy felhívjuk a figyelmet az alkotókra, a dizájnerekre".
Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója, a Liszt Ünnep Nemzetközi Kulturális Fesztivál vezetője arról beszélt, hogy az Art Markettel való együttműködésük Budapest kulturális pezsgését tudja elmélyíteni. "A partnerség arra is inspirál, hogy a környezetünkbe fogadjuk a képző- és a fotóművészetet. Új törekvésekkel, az emberek ízlését segítve itt mindenki megtalálhatja azt az alkotást, amivel együtt tud élni, miután megvásárolja".
Az Art Market Budapest két legnagyobb kiállítási standját két kiemelkedő hazai galéria, az acb galéria, valamint a csaknem harminc éve működő Várfok galéria foglalja el. Vasárnap estig a Millenáris parkjában sCULTURE elnevezéssel egyedülálló szobrászati kiállítást is rendeznek, a műgyűjtők iránti tisztelet jegyében pedig Magyarország egyik különösen értékes gyűjteményének alapítója, az idén 80 éves Nyakas Ilona kollekciójából készült válogatást mutatnak be, de jelen lesz a Horn Gyűjtemény is.
Fotó: Facebook/Art Market Budapest