színház
A kortárs olasz színház világszerte ismert, sokoldalú alkotója korábban már több ízben is sikerrel szerepelt a találkozón.
Eddigi előadásaiban, a Macbettu, valamint A vihar című Shakespeare-adaptációkban Alessandro Serra már megmutatta a budapesti közönségnek is, hogy a színházi varázslatok nagymestere. Az alkotót az olasz szcéna egyik legtehetségesebb rendezőjének tartják, olyannak, aki nagy színházi elődök, például Gordon Craig, Jerzy Grotowski vagy Peter Brook nyomdokain jár, színháza világokat teremt, művészként pedig képes az üres teret lüktetővé tenni, megeleveníteni a nézők előtt.
Alessandro Serrát ugyanakkor az egyszerűség is jellemzi: a nézőnek nincs szüksége háttértudásra ahhoz, hogy megértse azokat az emberi viszonyokat, karaktereket, amelyeket ábrázol. Nincs szükség nyelvi megértésre sem, hiszen az olasz alkotó főleg a képek erejével hat a közönségre - nem véletlenül, hiszen fotográfusként kezdte pályafutását, utána kezdett el szcenográfiával foglalkozni - a nyelvet ezúttal is a zenei hangzás részeként használja inkább.
"Alessandro Serra hivatása a színpad varázsának megteremtése, s akik látták valamelyik korábbi előadását, biztosan meg tudják erősíteni ezt" - a színpadi varázst egyszerű és gyönyörű eszközökkel érte el az egy éve látott A vihar című előadásában is, amelyet az avignoni fesztivál után Budapesten is bemutattak.
A Tragédia/Oidipusz éneke több olasz színházi intézmény (Sardegna Teatro, Teatro Bellini Napoli, ERT Emilia Romagna Teatro Fondazione, Fondazione Teatro Due Parma) koprodukciójában látható a fesztivál végén. Akik bepillantást szeretnének kapni Alessandro Serra különleges világába, azok a művész fotókiállítását is megnézhetik a Nemzeti Színház első emeletén.
Kép forrása: a MITEM hivatalos oldala