art&design
Az eredetivel szinte mindenben megegyező, oldalanként 3x3 négyzetből álló kocka kirakása azonban nem a kiskockák elforgatásával, hanem a felület megfelelő irányú érintésével történik.
A Rubik-kocka digitális változata kikapcsolt állapotban fehér, bekapcsolás után viszont az oldalak színének megfelelően világítani kezd. A piros oldal középső négyzetének hosszan tartó érintésével összekeveredik, majd az oldalak megfelelő irányú érintésével a hagyományos kockához hasonlóan lehet kirakni.
Az eredeti kockánál kicsit nagyobb és nehezebb, 150 dolláros (27.677 forintos) áron kínált játék a világító felület és az iPhone érintőképernyőjéhez hasonló elven történő működtetésen kívül segítséget ad a következő lépésre, egy másik gomb megnyomásával pedig lépésről-lépesre automatikusan kirakódnak az oldalak. A "kockaélményt" hangokkal egészítik ki, amelyek keverésnél és az oldalak megérintésénél hallhatók.
A Techno Source oldalán a www.rubikstouchcube.com címen bemutatott játék egyelőre még csak az Egyesült Államok nagyobb online áruházaiban lesz kapható.
Kovács János, a Rubik Stúdió ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy a TouchCube magyarországi megjelenése jövő tavasszal várható, a játék tervezett fogyasztói árát azonban még nem tudta megmondani.
A Rubik-kocka "hívei" szerint az eredeti játék továbbra is több szórakozási lehetőséget jelent, mert az érintőkocka túl érzékeny az érintésre, ezért előfordulhat, hogy forgatáskor a játékos véletlenül rossz helyen ér hozzá. Jóllehet a játékban van visszalépési lehetőség, de ez egyáltalán nem vigasztalja a profi kockakirakókat - akiknél fontos a sebesség és megszokták, hogy a kocka minden irányban forgatható - mert a TouchCube mindig csak egy - a felső - oldalon irányítható.