zene
A szólóest a Yunus Emre Intézet és a Török Köztársaság Kulturális és Turisztikai Minisztériuma együttműködésében valósul meg a török-magyar kulturális évadban - közölték a szervezők az MTI-vel.
Büsra Kayikci 2019-ben írta első műveit, amelyeket John Cage és Michael Nyman zenéje ihletett. Ugyanezen év novemberében adta ki Dogum című kislemezét, majd Eskizler című albumát, amely kilenc minimalista szólózongora-darabból áll. Places című új albumának szerzeményeiben első kompozíciós vázlatait, tanulmányait folytatja.
"Mindig zongoránál komponálok, és csak akkor írok le egy darabot, amikor az elkészült" - olvasható a szerző honlapján, amely szerint nem is jegyzi fel azonnal a darabokra vonatkozó egyedi ötleteket, hanem várja, mire fog emlékezni másnap reggel. "Ami a fejemben marad, az határozza meg, hogyan tudom folytatni a darabot" - vall művei születéséről.
Szerzeményei olyan elveket követnek, amelyeket az építészetből ültetett át kompozíciós munkájába: egy tér harmonikus kialakításához megtanulta, hogy először a színeket, formákat és anyagokat választja ki, majd ezeket kombinálja egymással. Zenéjében moduláris díszletként határozza meg a harmóniákat, dallamokat, témákat és motívumokat, majd ezeket kombinálja és egyensúlyba hozza.
Eddigi legjelentősebb projektjei közé tartozik a New York-i Színházi Balettel való együttműködése: 2020-ban Melissa Toogood koreográfus az ő zenéjére készített kortárs táncdarabot.
Kayikci Isztambulban nőtt fel, kilencévesen kezdett zongoraleckéket venni, balettet is tanult. A középiskola elvégzése után az egyetemen belsőépítészetet és környezettervezést tanult, majd a zeneszerzésben találta meg a kreatív szabadságot - olvasható a közleményben.