art&design
Az együttműködés eredményeként a jövőben is a hazai tervezőgrafikai oktatás egyik legjelentősebb bázisa, a Magyar Képzőművészeti Egyetem lesz a biennálé kiállítási helyszíne - áll az egyetem MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.
Mint felidézik, a tervezőgrafika hazai periodikus kiállítássorozata 1978-ban indult útjára. A biennálé célja, hogy átfogóan bemutassa a tervezőgrafika stílusainak hazai és nemzetközi alakulását, értékeit és generációit.
A legutóbb megrendezett biennálén 130 művész több mint 250 alkotását mutatták be. Az idei eseményen a korábbi két évben született tervezőgrafikai művek, illetve autonóm alkotások szerepelnek: többek között plakátok, kiadványok, arculatok, illusztrációk, emblémák, könyvek, információs rendszerek, bélyegek.
A közleményben idézik Auth Attila grafikusművészt, az MKE tanszékvezető docensét, a Tervezőgrafikai Biennálé elnökét, aki kiemelte: az eltelt 46 évben jelentős változások következtek be a szakmában, a tervezési és kivitelezési technológiákban. Megszűnt a klasszikus tipográfiai rend egyeduralma.
"Az új technikai eszközök, az új képalkotó eljárások és médiumok kiszélesítették a lehetőségeket, utat nyitottak a változatos vizuális kifejezések felé" - mondta, kiemelve, hogy a művészeti egyetemek, illetve a legtehetségesebb hallgatók bevonása a Tervezőgrafikai Biennálé programjába felfrissítette, változatosabbá tette az összképet.
A Tervezőgrafikai Biennálé már második alkalommal nyitja meg a lehetőséget a nemzetközi, valamint a partiumi és felvidéki alkotók előtt. A nyitás egyrészt elősegíti a hazai tervezőgrafika nemzetközi elismerését, másrészt a rangos külföldi alkotók műveinek megismertetését a hazai alkotókkal, érdeklődőkkel.
A nemzetközi megmérettetés lehetőséget ad, hogy rálássunk a kortárs magyar tervezőgrafika helyére és szerepére a világ designkultúrájában - emelik ki a közleményben.
Hozzáteszik: a 24. Tervezőgrafikai Biennálé további célja, hogy a magyar tervezőgrafika alkotásait és a kiállítássorozatot bekapcsolja a nemzetközi szakmai vérkeringésbe is. Népszerűsítse a mai magyar tervezőgrafika műveit, az alkotókat megismertesse a reklámmarketing-szakma képviselőivel, valamint a nemzetközi és hazai nagyközönséggel.