film
2009. 09. 23.
Moziünnep 2009
Tömegek a vetítőtermekben, kígyózó sorok a jegypénzátraknál! A Moziünnep - méltón nevéhez - minden évben visszaidézi pár napra a filmszínházak fénykorát, visszacsalogatja a nézőket a mozikba. Lássuk, a múlt hétvége miként rázta föl őszi melankóliájából a megfáradt fővárosi box office listákat.
A Moziünnep hétvégéje alatt - a 20 legnézettebb film adatait összesítve - 184 599-en váltottak jegyet közel 110 millió forint értékben a budapesti jegypénztáraknál. Ez az adat egy víkenddel korábban csupán 56 832 néző volt, s bár bevételek tekintetében az alacsonyabb jegyáraknak köszönhetően már nem ilyen erős a kontraszt (a top 20-as lista filmjei összesen 76 millió forintot jövedelmeztek), nagyságrendi különbségekről beszélhetünk. Jó látni, hogy az embereknek csupán ürügyet (olcsó jegyárakat) kell biztosítani, s csak-csak visszaszálingóznak a vetítőtermekbe.
A több hete futó filmek rendre óriási nézőszámemelkedéssel számolhattak, példul a Becstelen brigantykra két héttel ezelőtt mindösszesen 9104-en, míg az "ünnepek" alatt több mint 28 ezren váltottak jegyet - ezzel egyébként cirka öt héttel a bemutatóját követően ismételten a fővárosi mozik legnézettebb filmje lett. De a 14 hete(!) futó, s azóta is a top tízben tanyázó Másnaposok is 16 872 nézőt vonzott, az előző héthez képest megötszörőzve nézőszámát és 148%-kal növelve bevételeit.
Az effektív box office/bevételi lista első helyét azonban abszurd módon a Végső állomás 3D elhappolta a nála jóval látogatottabb filmek elől, mivel 12 530 nézője 19,8 miliió forint értékben váltott jegyet a térhatású alkotásra (ez drágább jegyárat jelent). Azonban nézettségét tekintve csupán a hetedik helyet tudta megcsípni. Ez az igen éles kontraszt természetesen a módosított jegyáraknak volt köszönhető.
A Moziünnep néhány napja leginkább arra volt bizonyság, hogy megfelelő energiabefektetéssel - jó kampány, racionalizált jegyárak - mellett is fentartható, sőt növelhető a plublikum érdeklődése a korábban bemutatott filmek iránt. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy a nézőszám fajlagos növekedése mellett a vetítési átlag (egy film egyszeri lejátszásából befolyó összeg) is jelentősen növekedett (a Becstelen brigantyk esetében 20 ezer forinttal - 42 ezerről 62 ezerre), ami a mozik gazadaságos működtetésének egyik legfontosabb tényezője...
A több hete futó filmek rendre óriási nézőszámemelkedéssel számolhattak, példul a Becstelen brigantykra két héttel ezelőtt mindösszesen 9104-en, míg az "ünnepek" alatt több mint 28 ezren váltottak jegyet - ezzel egyébként cirka öt héttel a bemutatóját követően ismételten a fővárosi mozik legnézettebb filmje lett. De a 14 hete(!) futó, s azóta is a top tízben tanyázó Másnaposok is 16 872 nézőt vonzott, az előző héthez képest megötszörőzve nézőszámát és 148%-kal növelve bevételeit.
Az effektív box office/bevételi lista első helyét azonban abszurd módon a Végső állomás 3D elhappolta a nála jóval látogatottabb filmek elől, mivel 12 530 nézője 19,8 miliió forint értékben váltott jegyet a térhatású alkotásra (ez drágább jegyárat jelent). Azonban nézettségét tekintve csupán a hetedik helyet tudta megcsípni. Ez az igen éles kontraszt természetesen a módosított jegyáraknak volt köszönhető.
A Moziünnep néhány napja leginkább arra volt bizonyság, hogy megfelelő energiabefektetéssel - jó kampány, racionalizált jegyárak - mellett is fentartható, sőt növelhető a plublikum érdeklődése a korábban bemutatott filmek iránt. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy a nézőszám fajlagos növekedése mellett a vetítési átlag (egy film egyszeri lejátszásából befolyó összeg) is jelentősen növekedett (a Becstelen brigantyk esetében 20 ezer forinttal - 42 ezerről 62 ezerre), ami a mozik gazadaságos működtetésének egyik legfontosabb tényezője...