art&design
2009. 09. 21.
Képek igen, fotó nem
Mintha már nem lenne olyan töretlen az olcsó képek iránti érdeklődés, a Képcsarnok szombati aukcióján a 188 tétel egynegyede visszamaradt.
A szezon első festmény-árverésén mindenki jobb eredményre számított, a korábbi Képcsarnok-aukciókon a kínálat csaknem teljes egészében elkelt. A legelső alkalommal százszázalékos eladási eredményt értek el. Igaz, ezúttal a műfajbővítés céljából bevont fotók is rontották a statisztikát, mivel ezek közül alig néhányat vittek el, kikiáltási áron.
Így is éppen tizenháromszor koppant százezer forint felett a kalapács. A Képcsarnoknál már többször rekord leütést "elérő" művész, Váli Dezső képe lett a legdrágább. Patagónia című, 1975-ös olajképét több mint négyszeres licitemelkedéssel, 650 ezer forinton vitte el a kitartó gyűjtő.
Egy Aphrodité-szobor, Borsos Miklós 36 centiméteres kis bronz plasztikája 280 ezer forinttal volt a második. Orosz Gellért geometrikus elemekből építkező Tündöklő című műve is -90 ezres indítás után - 280 ezer forinton "ért célba".
Demény Miklós csendéletéért háromszoros licittel megadták a 200 ezer forintot. Az 1986 óta New Yorkban élő, expresszív festészetet és szobrászatot művelő Böröcz András Ceruzafigurája 80 ezer forintról 160 ezerre emelkedett. Mindkét Schéner Mihály-vászonnak felverték az árát. A tengerpartot ábrázoló darabért 160, egy erdőrészletért pedig 120 ezer forintot adtak. Gerzson Pál absztrakt műve, a Nyári emlék 70 ezerről indulva 150 ezerig "bírta". Ugyanennyit adtak Klie Zoltán élénk koloritú Falusi utca című olajképéért. Egy Klie-akvarellt kikiáltási áron, 50 ezer forintért szerzett meg valaki.
Jól vitték A. Szabó Zoltán, Fajó János, Misch Ádám, Vojnich Erzsébet, Fehér László képeit. Megvették a most viszonylag kis számban árverésre bocsátott eredeti és sokszorosított grafikákat is.
Így is éppen tizenháromszor koppant százezer forint felett a kalapács. A Képcsarnoknál már többször rekord leütést "elérő" művész, Váli Dezső képe lett a legdrágább. Patagónia című, 1975-ös olajképét több mint négyszeres licitemelkedéssel, 650 ezer forinton vitte el a kitartó gyűjtő.
Egy Aphrodité-szobor, Borsos Miklós 36 centiméteres kis bronz plasztikája 280 ezer forinttal volt a második. Orosz Gellért geometrikus elemekből építkező Tündöklő című műve is -90 ezres indítás után - 280 ezer forinton "ért célba".
Demény Miklós csendéletéért háromszoros licittel megadták a 200 ezer forintot. Az 1986 óta New Yorkban élő, expresszív festészetet és szobrászatot művelő Böröcz András Ceruzafigurája 80 ezer forintról 160 ezerre emelkedett. Mindkét Schéner Mihály-vászonnak felverték az árát. A tengerpartot ábrázoló darabért 160, egy erdőrészletért pedig 120 ezer forintot adtak. Gerzson Pál absztrakt műve, a Nyári emlék 70 ezerről indulva 150 ezerig "bírta". Ugyanennyit adtak Klie Zoltán élénk koloritú Falusi utca című olajképéért. Egy Klie-akvarellt kikiáltási áron, 50 ezer forintért szerzett meg valaki.
Jól vitték A. Szabó Zoltán, Fajó János, Misch Ádám, Vojnich Erzsébet, Fehér László képeit. Megvették a most viszonylag kis számban árverésre bocsátott eredeti és sokszorosított grafikákat is.
További írások a rovatból
Kritika a roveretói Művészet és fasizmus című kiállításról
Más művészeti ágakról
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával