art&design
A rendezvénysorozat kiemelt vendége a nemzetközi kortárs design egyik legismertebb alakja, Rossana Orlandi lesz. Az ügynökség felhívására idén hetven pályázat érkezett ipar- és képzőművész alkotóktól, akik közül a szakmai zsűri hatvan művész több mint 160 munkáját állítja majd ki. A bemutatkozók közül tizenöten pályakezdők, tízen pedig külföldi tervezők Ausztriából, Csehországból, Horvátországból, Lengyelországból és Ukrajnából.
"A 360 Design Budapesten a magyarok mellett a régió öt országának alkotói mutatkoznak be, valamint nemzetközi sajtó képviselői is ellátogatnak az eseményre, akiket ez alkalommal is ún. hospitality tour keretében látunk vendégül a rendezvénysorozat idejére, bemutatva nekik Budapest kulturális és művészeti értékeit" - idézi a közlemény Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját.
Az Art Market Budapesttel idén is tartanak egy közös, szakmai napot, amely arra keresi a választ, hogy miként járul hozzá a kortárs művészet és dizájn az ingatlanfejlesztések, beruházások értékének, hasznosságának növeléséhez, a városkép és országimázs alakításához.
A 360 Design Budapest keretében mutatják be látványterveiket a design LAB curated by Rossana Orlandi gyártó és tervező párosai is, akik 2024. január végéig valósítják meg termékötleteiket. Rossana Orlandi tervező a tervek bemutatását követően beszélgetésen vesz részt, amelyre kifejezetten a művészeti pálya iránt érdeklődő közönséget várja.
A rendezvény ideje alatt galériák, múzeumok, showroomok színesítik tovább főváros-szerte a kapcsolódó programok körét.
"Rendkívül izgalmas, sokszínű programsorozattal, nagy nevű nemzetközi vendégekkel készülünk az idei évben, annak érdekében, hogy 360 Design Budapest legyen az a híd a régióban, amely összeköti a legfontosabb intézményeket és alkotókat egy színvonalas rendezvény keretében" - emelte ki Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.
Az ingyenesen látogatható rendezvény célja, hogy 360 fokban mutassa be a magyar dizájnkultúrát, támogassa a feltörekvő és már ismert alkotókat, a szélesebb közönség számára is láthatóvá tegye a munkájukat, valamint hogy ösztönözze az érdeklődőket a magyar dizájn és lakberendezési termékek vásárlására.
Fotó: www.360dbp.com