irodalom
2009. 09. 16.
Arculat- és tartalomváltás a Metropolnál
Új arculattal, átalakított szerkezetű tartalommal és kisebb méretben jelenik meg januártól a Metropol hírújság - jelentette be szerdán sajtótájékoztatón Hivatal Péter vezérigazgató, azt közölve, várhatóan 10-15 százalékkal a nyomtatott példányszám is emelkedni fog
Az olvasóknak egy újságban kínálnak négy lapot - mondta, a tartalom pilléreként említve a hírek és hátterek mellett a sportot, a szórakozást és a mellékletek rendszerét; a méretváltással párhuzamosan akár nyolc vagy ennél is több oldallal nőhet a Metropol terjedelme.
Mint mondta, sokkal markánsabban elkülönítik az egyes tartalomtípusokat, változatlanul fontosnak tartva, hogy "az embereket alapszinten tájékoztassuk a világról", hiszen olvasóik kétharmada más napilapot nem forgat; a mostaninál sokkal több saját anyagot terveznek adni - tette hozzá.
A fordulópontnak nevezett átalakítás kapcsán arról beszélt: a lapcsoporton belül első a magyarországi lap a maga 28 százalékos piaci részesedésével, és "Magyarország az egyetlen a világon, hogy olyan pozíciót tudtunk elfoglalni, hogy nincsen versenytársunk az ingyenesnapilap-piacon".
A cseh Metro már tavaly formátumot váltott, a magyarországi lap lesz a második a világon, amely ezt a lépést megteszi, abban viszont egyedülálló a váltás, hogy ezt az arculatváltással egy időben lépik meg.
Hivatal Péter a bejelentés időzítése kapcsán megjegyezte: "nem lett volna igazán sportszerű", ha azt követően teszik közzé a váltást, hogy már befejeződtek a hosszabb távú hirdetőkkel a tárgyalások.
Izbéki Gábor főszerkesztő megemlítette: az is szempont volt, hogy a jövő olvasóit valamilyen formában megnyerjék a lapnak. Megjegyezte: a mostaninál több tartalmat nem nagyobb, hanem egy szemléletváltáson átesett stábbal készítik. Közlése szerint kinézetében bulvárosodik a lap, tartalmában viszont nem.
Mint mondta, azzal, hogy a belső oldalakon is erős lesz a lap zöld színvilága, nemcsak megjelenése lesz letisztultabb, de jobban elkülöníthetővé válik a szerkesztett tartalom és a hirdetés.
Közlése szerint a mostani, 6-7 rendszeresen jelentkező heti melléklethez még egy, divattal és életmóddal kapcsolatos témákat feldolgozó tematikus blokk társulhat.
A lap 19 országban, 55 kiadásban 100 városban jelenik meg, naponta több mint 17 millió olvasóhoz jut el - emlékeztetett az eseményen a vezérigazgató, aki megjegyezte, a magyarországi változattal "mi egy kicsit komolyabb lap vagyunk, mint Nyugat-Európában".
Hozzátette: "a beállt piacokon a konszolidálás a fő feladat, az új piacokon mindenképpen a terjeszkedés", példaként említve, hogy nemrég a dél-amerikai Ecuadorban jelentek meg, Szentpéterváron franchise-ból a kiadó többségi tulajdonába került a lap, amelyet már Moszkvában is terjesztenek.
Mint mondta, sokkal markánsabban elkülönítik az egyes tartalomtípusokat, változatlanul fontosnak tartva, hogy "az embereket alapszinten tájékoztassuk a világról", hiszen olvasóik kétharmada más napilapot nem forgat; a mostaninál sokkal több saját anyagot terveznek adni - tette hozzá.
A fordulópontnak nevezett átalakítás kapcsán arról beszélt: a lapcsoporton belül első a magyarországi lap a maga 28 százalékos piaci részesedésével, és "Magyarország az egyetlen a világon, hogy olyan pozíciót tudtunk elfoglalni, hogy nincsen versenytársunk az ingyenesnapilap-piacon".
A cseh Metro már tavaly formátumot váltott, a magyarországi lap lesz a második a világon, amely ezt a lépést megteszi, abban viszont egyedülálló a váltás, hogy ezt az arculatváltással egy időben lépik meg.
Hivatal Péter a bejelentés időzítése kapcsán megjegyezte: "nem lett volna igazán sportszerű", ha azt követően teszik közzé a váltást, hogy már befejeződtek a hosszabb távú hirdetőkkel a tárgyalások.
Izbéki Gábor főszerkesztő megemlítette: az is szempont volt, hogy a jövő olvasóit valamilyen formában megnyerjék a lapnak. Megjegyezte: a mostaninál több tartalmat nem nagyobb, hanem egy szemléletváltáson átesett stábbal készítik. Közlése szerint kinézetében bulvárosodik a lap, tartalmában viszont nem.
Mint mondta, azzal, hogy a belső oldalakon is erős lesz a lap zöld színvilága, nemcsak megjelenése lesz letisztultabb, de jobban elkülöníthetővé válik a szerkesztett tartalom és a hirdetés.
Közlése szerint a mostani, 6-7 rendszeresen jelentkező heti melléklethez még egy, divattal és életmóddal kapcsolatos témákat feldolgozó tematikus blokk társulhat.
A lap 19 országban, 55 kiadásban 100 városban jelenik meg, naponta több mint 17 millió olvasóhoz jut el - emlékeztetett az eseményen a vezérigazgató, aki megjegyezte, a magyarországi változattal "mi egy kicsit komolyabb lap vagyunk, mint Nyugat-Európában".
Hozzátette: "a beállt piacokon a konszolidálás a fő feladat, az új piacokon mindenképpen a terjeszkedés", példaként említve, hogy nemrég a dél-amerikai Ecuadorban jelentek meg, Szentpéterváron franchise-ból a kiadó többségi tulajdonába került a lap, amelyet már Moszkvában is terjesztenek.
További írások a rovatból
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról
Más művészeti ágakról
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon