irodalom
Mint felidézik, évről évre több ezer pályamű érkezik a JCDecaux irodalmi pályázatára, amelyet idén hatodik alkalommal hirdetnek meg. A pályázat főtámogatója az E.ON, a nyertes alkotásokat a legforgalmasabb busz- és villamosmegállók plakátfelületein teszik közzé. Idén a szervezők olyan alkotásokat várnak minimum 3600, maximum 4000 leütés terjedelemben, amelyek a környezetvédelemről szólnak, és elgondolkodtatnak a természet és ember kapcsolatáról.
A pályázatokat június 11-ig lehet benyújtani, további részletek a novella.jcdecaux.hu weboldalon találhatók.
Húsz nyertes pályázó kap lehetőséget arra, hogy több százezer ember előtt publikálja alkotását. A fődíj 300 ezer forint, az E.ON Hungária kulturális fenntarthatósági különdíjat ajánl fel 100 ezer forint értékben, a Rossmann Magyarország pedig a tavalyi évhez hasonlóan 100 ezer forintos ajándékutalványt ad egy általa kiválasztott novellának
A zsűri elnöke a korábbi évekhez hasonlóan Grecsó Krisztián József Attila-díjas író, aki Vecsei H. Miklós színművésszel, Samu Tímeával, a JCDecaux vezérigazgatójával, valamint Károlyi Zsuzsannával, az E.ON márka- és marketingvezetőjével jelöli ki a nyerteseket. A zsűrizésben többek között részt vesz Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, aki a közlemény szerint örömmel vállalta a felkérést, mivel fontosnak tartja, hogy a klímaváltozás üzenete minél több emberhez eljusson, és lássák, milyen sok olyan megoldás van a környezeti válságra, amelytől az emberek életminősége is javulhat.
A szervezők közleményükben kiemelik, hogy a JCDecaux médiavállalat friss, reprezentatív kutatása szerint a budapestiek egy átlagos napon legalább 60 percet töltenek tömegközlekedéssel, és a felnőtt lakosság 69 százaléka választja ezt az utazási formát. Samu Tímea vezérigazgató szerint nem mindegy, milyen tartalmakkal találkoznak a megállókban elhelyezett citylight felületeken, mint fogalmazott, vezető outdoor médiavállalatként felelősségük van a zöldebb és élhetőbb városi környezet kialakításában, és ennek kifejezésére, bemutatására az irodalom nagyszerű eszköz lehet.
Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária Csoport márka- és marketing vezetője a közleményben kiemelte, hisznek a zöld, fenntartható, élvezhető jövőben, és szeretnének minél több embert inspirálni, hogy mondják el saját történetüket a környezetvédelemmel kapcsolatosan.
Fotó: novella.jcdecaux.hu