zene
Mint írják, Maxim Vengerov a világ egyik legkiválóbb hegedűművésze, akit gyakran emlegetnek úgy, mint korunk legnagyobb vonós-hangszer játékosát. Ötéves korában kezdett hegedülni, 10 éves korában már első díjat nyert a Fiatal Hegedűsök H. Wieniawsky Nemzetközi Versenyén. 1987-ben, amikor tanára, Zakhar Bron elköltözött Oroszországból és a Londoni Királyi Zeneakadémia tanára lett, Vengerov édesanyjával utánament, később Bron után költöztek Lübeckbe is.
1990-ben Londonban első díjat nyert a Carl Flesch Nemzetközi Hegedűversenyen, azóta koncertező hegedűművész. Több CD-je jelent meg, melyeket rangos díjakkal ismertek el (Grammy, Edison, Echo Classic, stb.) 2005-ben vállsérülést szenvedett, ekkor kezdett intenzíven foglalkozni a vezényléssel. 2010-ben a Gstaad-i Menuhin Fesztivál zenekarának vezető karmestere volt. Jelenleg Svájcban, a Menuhin Zeneakadémián és a Londoni Királyi Zeneakadémián tanít. Maxim Vengerov az 1727-ben készült "ex-Kreutzer" Stradivari-hegedűn játszik, Jasha Heifetz egykori vonójával.
A Svájcban élő Takács-Nagy Gábor karmester a Takács Quartet alapító hegedűművészeként vált világhírűvé, 2002 óta vezényel. A genfi Zeneakadémia tanít, emellett a világ számos helyén vezet kamarazenei mesterkurzusokat. A Londoni Királyi Zeneakadémia tiszteletbeli professzora. 2007 óta a Verbier Festival (Svájc) Kamarazenekarának zeneigazgatója. 2011-től az angol Manchester Camerata zenekar vezető karmestere. A MÁV Szimfonikus Zenekarban 2005 óta művészeti tanácsadóként irányította a vonósok műhelymunkáját és a zenekar új, kamarazenekari sorozatát. 2008-tól a zenekar első vendégkarmestere, 2010-2012 között vezető karmestere és művészeti vezetője volt. 2012-től a Budapesti Fesztiválzenekar első vendégkarmestere, 2018-tól a MÁV Szimfonikus Zenekar állandó vendégkarmestere. Magyarországon 1982-ben Liszt Ferenc-díjjal, 2017-ben Bartók-Pásztory díjjal, 2021-ben Prima Primissima díjjal tüntették ki - áll a közleményben.