bezár
 

színház

2022. 09. 27.
Mit hívunk mi lazacnak? - Cooking Sections művészpáros a Trafó Galériában
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Mit hívunk mi lazacnak? - Cooking Sections művészpáros a Trafó Galériában Október 1-én a Trafó Galériába látogat a 2021-ben Turner-díjra jelölt Cooking Sections művészpáros. Szombat este Amikor a [lazac lazac [lazac]] című performansz-előadásukat játszák majd, mely során a lazac nyomába erednek – egy olyan vadhal színe érdekli őket, amelyik értelmezésük szerint voltaképpen sem nem vad, sem nem hal (sőt, még csak nem is lazac). Az eseményt ingyenesen, angol nyelven követhetik majd az érdeklődők.

Több éves kutatásuk eredményeit tárják ezzel elénk, mely a lazacfarmok környezeti hatásait vizsgálja: kiterjed a lazactenyésztés különböző közösségeire, ökológiájára, táplálékláncra gyakorolt hatására, és mindennek tükrében arra, ahogy a minket körülvevő világra tekintünk. Az előadás még azt is megkérdőjelezi, hogy környezetünkben általunk természetesnek vélt színek valóban annak tekinthetők-e még egyáltalán, illetve rámutat, hogy a bolygónkra gyakorolt hatásunk hogyan befolyásolja a színérzékelésünket. A két művész Skócia partjainál található Skye-szigeten végzett kutatásai rávilágítanak, hogy az ipari tevékenységek milyen hatással vannak a bolygó metabolizmusára, hogyan hozzák létre a kizsákmányolás új tájait, és mindez miként hangolja újra a világ érzékelésének árnyalatait és tónusait.

Szkéné színház

A Cooking Sections-t 2013-ban Daniel Fernández Pascual és Alon Schwabe alapította Londonban. Gyakorlatuk az élelem szűrőjén keresztül figyeli meg, kutatja és elemzi átalakulóban lévő tájainkat. Projektjeik többek között a londoni Tate Britain, a Serpentine Gallery, az isztambuli SALT és a stockholmi Bonniers Konsthall, a párizsi Lafayette Anticipations, a berlini HKW, a londoni Delfina Foundation, a Taipei Biennále, az 58. Velencei Biennále, a Sanghaji Biennále, a Los Angeles-i Public Art Triennále, a Sharjah Építészeti Triennále és a Sharjah Művészeti Biennále, a Performa17, a Manifesta12 és New Orleans Triennálé kiállításain voltak láthatók.

A müncheni Képzőművészeti Akadémia vendégoktatói voltak, jelenleg a londoni Royal College of Art egy stúdióját vezetik. 2021-ben Turner-díjra jelölték őket, a 2019-es Future Generation Art Prize különdíjasai, társadalmilag elkötelezett praxisukért jelölték őket a Visible Awardra. Daniel Fernández Pascual Being Shellfish című munkájáért elnyerte a 2020-as Harvard GSD Wheelwright-díjat.

Előadásuk előtt Mary Maggic kínai-amerikai művész és kutató performansz-előadását tekinthetik meg az érdeklődők, mely a környezeti toxicitásról való tudásokat ötvözi, középpontjában a „nyílt forráskódú ösztrogén” koncepciójával. A program a Megtartó rendszerek. Eseménysorozat a gondoskodás és a megküzdés erővonalairól eseménysorozat részeként valósul meg a Trafó Galériában.

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

A sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház a Városmajorban
színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon

Más művészeti ágakról

Rich Peppiatt: Kneecap – Ír nemzeti hip-hopot!
(kult-genocídium)
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon
A filmek rejtett történetei a BIFF-en


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés