art&design
Idén különleges kiállítás keretében mutatja be a Mastercard a korábbi évek érzékenyítő kampányaihoz készült alkotásokat. A tárlat célja, hogy felhívják a figyelmet olyan társadalmi problémákra, mint a digitális leszakadás, a szegénység vagy éppen a környezetszennyezés.
A Könyves Magazinnal 2020-ban indított kampányban 20 jelentős kortárs író (mint például Tóth Krisztina vagy Krusovszky Dénes) készített szövegeket a Budapest Street Photography Collective fotósainak képei alapján. 2021-ben ezt megfordítva: a Magyar Fotóművészek Szövetségének 21 rangos fotóművésze adott képeket az írásokhoz.
Idén a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházzal együttműködve tizenkét alkotáspárt (fotó és szöveg) emeltek át a digitális térből a fizikai valóságba. Július 18-tól először a Budapest Parkban rendeznek kiállítást, ahol megtekinthetőek lesznek a fotográfiák és bele lehet olvasni a hozzájuk tartozó írásokba is.
A kiállítás azért lesz igazán különleges, mert minden alkotáspár mellett megtalálható lesz egy QR- kód, melynek beolvasásával hangjáték formájában saját mobiljukon is meghallgathatják az írásokat a látogatók. A tizenkét szövegből ugyanis Vinnai András rendezésében hangjátékokat is készítettek a Jurányi Ház olyan neves színművészeinek előadásában, mint Bata Éva, Formán Bálint, Sipos Vera, Szabó Zoltán, Takács Kati, Ficzere Béla, Jankovics Péter és Szakács Zsuzsi. Ezek a felvételek meghallgathatók a kiállításon a QR-kódok beolvasásával, vagy akár a projekt weboldalán.
„A Mastercard évek óta elkötelezett támogatója a kortárs magyar kultúrának, ezért büszkék vagyunk arra, hogy az érzékenyítő programunk keretében létrejött kimagasló színvonalú alkotásokkal hívhatjuk fel a figyelmet néhány égető társadalmi problémára” - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Ez a kiállítás innovatív módon hozza közelebb a látogatót az alkotásokhoz, és talán jobban elgondolkodunk napjaink válaszra és megoldásra váró kérdésein, problémáin. “