art&design
"Stratégiai döntést hoztunk, amikor a Budapest Central European Fashion Week-et közel egy hónappal hamarabb szerveztük meg annak érdekében, hogy a hazai divatipart még inkább bekapcsoljuk a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, valamint a rendezvény nemzetközi pozícióját is megerősítsük" – idézik az MDDÜ csütörtöki közleményében Bata-Jakab Zsófia vezérigazgatót. –"A BCEFW Pre-Fall Collection korai időpontjának köszönhetően a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók még a szezon elején megismerhetik az új kollekciók meghatározó darabjait, így fokozottan érvényesülhet az értékesítésösztönző célkitűzésünk, hiszen ebben az időszakban a költségvetésük jelentős része még nincs lekötve" – tette hozzá.
A közlemény felidézi, hogy az őszi BCEFW során 4000 vendég érkezett többek között Európából, Közel-Keletről és Amerikából, és idén hasonlóan sokszínű vendégkört várnak a rendezvényre. A 2022/23-as őszi téli kollekciókat felvonultató catwalk show-k pénteken a Királyi Lovarda épületében, szombaton és vasárnap pedig a Szépművészeti Múzeumban tekinthetők meg. A 19 magyar és 2 lengyel tervezőtől egyenként tíz szettet láthat a közönség.
A bemutatók mellett Budapest különböző pontjain számos "side event" várja az érdeklődőket, valamint egy virtuális üzlet, ahol online szerezhetők be a kortárs tervezők szezonális darabjai az esemény ideje alatt. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként 5, míg a Szépművészeti Múzeumban 7 hazai márka kiállítása tekinthető meg, köztük különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek.
A fenntarthatóság megjelenik a BCEFW programjában is, ahol egyre több divatmárka alkalmaz zero waste, patchwork és egyéb környezettudatos módszereket az etikus működés érdekében. "Az MDDÜ az iparág érdekképviseleti és kollektív érdekérvényesítési szervezeteként a BCEFW rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására, illetve felhívja a szakma, valamint a sajtó figyelmét a magyar tehetségekre. Az esemény megrendezése hosszútávon hozzájárul ahhoz, hogy Budapest régiós divatipari központ legyen, amely az Ügynökség egyik legfőbb stratégiai célkitűzése" – írják.
A személyes részvétel mellett az események és divatbemutatók online is követhetőek lesznek a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján. Az Ügynökség a tavalyi évhez hasonlóan, idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget. Ez az összeg tavaly 2 millió forint volt. A rendezvényről további információt a budapesti divathét weboldalán olvashatnak az érdeklődők.