bezár
 

színház

2021. 11. 28.
Zenés darab a Comédie-Française műsorán
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Zenés darab a Comédie-Française műsorán Először mutatott be zenés darabot a több mint háromszáz éves múltra visszatekintő párizsi Comédie-Française. Az egyetlen állandó társulattal rendelkező francia állami színház tagjai, a leghíresebb amerikai musicalek betétszámain keresztül mesélnek a saját és a színházuk életéről.

A Mais quelle Comédie! (De micsoda komédia!) című előadás ötlete az igazgató Éric Ruftől származik, aki a koronavírus-járvány miatti lezárások alatt arra kérte a társulat két tagját, Serge Bagdassarian és Marina Hands színészeket, hogy találjanak ki egy olyan zenés és jókedvű előadást, amely bármikor színre vihető, ha a járványügyi korlátozások miatt le kell mondani valamelyik előadást.

Szkéné színház

A két színész egy olyan humorral és érzelmekkel teli zenés darabot alkotott meg 15 társával, amely mindenekelőtt a társulati lét és a Molière által alapított legrégebbi francia társulat előtt tiszteleg.

A színpadkép egy New York-i Broadway-musicalelőadásra emlékeztet: a zenekar a színpad háttérében egy magas emelvényen foglal helyett, a zenészek alatt egy hatalmas forgó lépcső, amely előtt a látványos nyitószámban, Christian Lacroix által tervezett jelmezekben ad elő egy közös számot Cole Porter Anything Goes című dalára a teljes társulat.

A legnevesebb francia prózai színészek - mint egy revü tánckarának tagjai - tőlük korábban soha nem látott módon énekelnek, táncolnak, majd amikor a közönség hatalmas tapssal jutalmazza őket, Serge Bagdassarian szól a nézőkhöz: "Ez a finálé volt, az előadás legjobb része. Azért ezzel kezdtük, mert mostanában minden kiszámíthatatlan, és nem biztos, hogy be tudjuk fejezni az előadást".  

A musical és a kabaré elemeit vegyítő, csaknem kétórás produkciót végig humoros kiszólások és kabaréjelentek kísérik, a szólószámokban a színészek pedig kulisszatitkokat is megosztanak a nézőkkel a társulati lét öröméről és nehézségeiről, valamit a magánélet és a szakmai elfoglaltságaik összeegyeztetésének bonyodalmairól.

A társulat vezető színésznője, Elsa Lepoivre egy burleszkjelenetben mutatja be, hogy mit is jelent egy nap alatt három teljesen különböző prózai előadásban egymás után játszani, mielőtt elénekli a Grease című musical egyik betétdalát, az esténként egyedül hazatérő szerelmes nő magányáról. Yoann Gasiorowski arról a meghallgatásról mesél, majd táncol, amelyen az almát majszoló igazgató felvette a Comédie Francaise tagjai közé. Nicolas Lormeau pedig a Mary Poppins című musical egyik betétdalával érzékelteti a színészek szorongását amiatt, hogy bármikor elronthatják a szövegüket.

Híres amerikai zenés darabok (Kabaré, Funny Girl) mellett francia sanzonok, France Gall, Dalida, Barbara és Jacques Brel számai is felcsendülnek az előadásban, de a legnagyobb sikert a Chicago című musicalnak az a száma aratja, amelyben hat neves színésznő (Marina Hands, Florence Viala, Elsa Lepoivre, Julie Sicard, Jennifer Decker, Sylvia Bergé) a színháztörténet legismertebb női gyilkosait eleveníti fel.

A négyzetes kép forrása: www.comedie-francaise.fr

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A kripli a Centrál Színházban
Molière A mizantróp című darabja az RS9 Színházban
színház

Szigethy Gábor: Régi mosolyok, régi könnyek
KIBORULT – színház, vacsora, pótSzilveszter! a Kettőspont Színházban

Más művészeti ágakról

A konyha és A brutalista című filmekről
Kotányi Attila Éberen kutató élet könyvét mutatták be a Nyitott Műhelyben
Beszámoló a tavaszi Margó második napjáról
irodalom

Andris Kalnozols: Szólíts Naptárnak – a kötetbemutatóról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés