bezár
 

art&design

2022. 05. 18.
Neked már megvan a heti Praedád?
Új cikksorozattal jelentkezik az art&design rovat
Tartalom értékelése (5 vélemény alapján):
Vigyázz, a kert a hídon túl már dzsungel. / Arra vesznek el a legvakmerőbbek. / Változnak liánná, tigrissé, kővé, / S nem gondolkoznak a kert titkáról többet.   

Az art&design rovat május 23-tól új kiállítás és eseményajánló cikksorozattal jelentkezik kéthetente hétfőn, a PRAEdával, melyben a korábbi gyakornokok, és most már jelenlegi szerzők mutatják meg saját szemszögüket, hogyan választják ki azokat a képzőművészeti programokat, amelyekről nem érdemes lemaradni. A lehetőségek rengetegében könnyű eltévedni, azonban a négy szerző arra vállalkozott, hogy éles meglátásaival és személyes megjegyzéseivel utat mutasson a kalandvágyó olvasónak. Kiállítások és kulturális események, kerekasztal-beszélgetések – itt az ideje célba venni a heti prédát, feltárni a dzsungel sűrű, zajos világát!

prae.hu

Néhány szó a PRAEda-sorozat szerkesztőiről:

Győrfi Laura: többnyire kortárs festészeten és kísérleti műfajokon töprengő egyetemista vagyok, ezért a terpentinszagot követem, ha valami izgalmas helyen akarok kikötni. A képzőművészet határterületei érdekelnek; legyen szó akár intermédiáról, digitális művészetről, ökoesztétikáról vagy poszthumanizmusról. Szívesen koccintgatok galériaterekben, de ha találok egy földalatti kerekasztal-beszélgetést, ígérem, nem tartom magamban. Megpróbálok ott lenni a fiatalabb művészek szárnybontogatásainál is, ki ne hagyjunk valami történelmi pillanatot.


Novotny Gergely: lassan 25 éves leszek, de a múlt megszállottja. Ebből kifolyólag a tekintetem gyakran a retrospektív kiállítások felé terelődik. Egyszerűen könnyebben oldódom fel a számomra biztonságot nyújtó időtállóság érzésében. Itt az ideje, hogy befogadóbb módon viszonyuljak az ország kiállítótereihez, bár valószínűleg elcsábulok majd egy-egy pazar épület láttán. A kiállítások időszakosak lesznek, de én állandó maradok.
 

Szakács Emese Bíbor(ka): kommunikációelméleti területről érkeztem, ezért a kortárs művészetekhez is ebből a nézőpontból kapcsolódom. Számomra a mediális összefonódások, a tér, az alkotások és a szemlélők, beleértve a saját benyomásaimat is, mind  érdekesek. Legyen szó egy galéria zsúfolt megnyitójáról, vagy egy budapesti nyüzsgéstől távoleső eseményről, egy különleges épületben felbukkanó pop-up kiállításról, vagy egy éppen ígéretesnek tűnő könyv bemutatójáról. Szabadidőmben szobakertészkedem, origamizok, járom Európát és brutalista épületeket fotózom, hogy aztán a Google Maps gamifikációs platformján függőségig térképeket szerkesszek.


Lang László: angol és művészettörténet szakos egyetemista vagyok. Ahogy az életben, úgy a művészetben is túl sok minden foglalkoztat egyszerre, a trecento festészettől Erdély Miklóson át pályakezdő művészek kocsmakiállításáig. Legnagyobb biztonsággal a régebbi korok művészetéről írok, de szívesen ugrok fejest a szakterületemtől egészen távol eső témákba is.

 

A lead részlet Kemény István Vörös betűs tábla a kertben, amit Charles Darwin nem biztos, hogy észrevett című verséből, 1982. szeptember 24. Grafika: Dobos Csenge.

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

Hajdu Levente megnyitószövege a Kaján szisztémák című kiállításhoz
art&design

Az anyag mélyén című csoportos kiállításról
art&design

Kritika a Kis magyar kockológia című kiállításról
A Budapesti Fotófesztivál Női fókusz című kiállításáról

Más művészeti ágakról

(kult-genocídium)
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról
Kosztolányi Dezső Őszi reggeli című verséről
Az idei Verzión fókuszba kerülnek az anyák küzdelmei


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés