art&design
A Magyar Alkotóművészeti Nonprofit Kft. csütörtöki tájékoztatása szerint misztikummal megtöltött valós és fiktív terek jellennek meg A tér testamentuma című tárlaton, amely október 2-ig tart nyitva.
Gergye Krisztián Trifusz Péterrel közösen tervezett medence-térinstallációja az Ahol a sötétség című szólóelőadás díszletének készült, a monokróm színvilágban tartott akvarellválogatás darabjai pedig a rejtett történeteket és otthagyott érzelmeket rögzítik.
A megfestett medencék, partszakaszok, tetők és enteriőrök eredeti funkciójuktól megfosztva a földön túli világ allegóriáiként léteznek. Gergye Krisztián művészetében nem válnak szét a különböző művészeti ágak, akvarelljein több színpadi utalás érhető tetten.
Gergye Krisztián azt mondta mindig is foglalkoztatták a képzőművészeti alkotásokban rejlő mögöttes tartalmak, a koreográfiáiban gyakran indul ki ilyen sűrű mondanivalójú képekből. Gergye kiemelte művészetében a két terület párhuzamosan jelenik meg. A színpadképet is legtöbbször egyfajta festményként képzeli el, amely képes elemelni a látottakat és tágabb asszociációs keretet megnyitni a nézők előtt.
A tér testamentuma című, szerdán nyílt tárlathoz A tér metamorfózisa címmel performansz is kapcsolódik szeptember 25-én. Gergye Krisztián a produkcióban az idő megállítására tesz kísérletet: egy olyan kihívás elé állítja saját magát, amelyben a kiállítás nyitvatartási idejében egy folyamatos jelenlétet igénylő előadásként is értelmezhető cselekményt hajt végre.
További információ a kiállításról ezen a linken olvasható.
A négyzetes kép forrása: alkotomuveszet.hu