irodalom
Az első három évben összesen 10 800 novella érkezett a JCDecaux népszerű pályázatára, a legjobbakból pedig 2019-ben válogatáskötet született a Líra Könyv és az Athenaeum Kiadó gondozásában. A járványhelyzet miatt 2020-ban elmaradt irodalmi verseny idén friss koncepcióval és digitális kiterjesztéssel tér vissza, melyet a Magyar Telekom együttműködő partnerként támogat. A shortlistes művek nemcsak a köztéri megállóhelyeken szórakoztatják majd a járókelőket, hanem a virtuális térben is megelevenednek: a legjobb alkotásokból podcast- és Youtube videósorozat készül Vecsei H Miklós, Pesák Ádám és Kiss Flóra művészek közreműködésével.
„Kultúrára minden korban szükség van, a kultúrafogyasztást ugyanakkor folyamatosan formálják a társadalmi és technikai változások. A pályázat digitális kiterjesztésével még szélesebb közönséghez szeretnénk eljuttatni az alkotás és az irodalomfogyasztás örömét” – mondta Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója.
A zsűri elnöke a korábbi évekhez hasonlóan Grecsó Krisztián József Attila-díjas író, aki Vecsei H Miklós színművésszel és a Magyar Telekom zsűritagjával választja ki a plakátokra kerülő húsz legjobb alkotást.
Az esélyegyenlőség garantálása érdekében a nevezés idén is anonim. Így a szerzők valódi kilétére csak azt követően derül fény, hogy a zsűri kiválasztotta azt a húsz novellát, amelyeket az utazóközönség 2021 nyarán olvashat majd országszerte. A legjobbnak ítélt alkotás szerzője 300 ezer forintos pénzdíjban részesül, a második 200 ezer, míg a harmadik helyezett 100 ezer forintot kap. Egy-egy kiválasztott alkotó olvasói közönségdíjban, illetve idén már a Telekom különdíjában is részesülhet.
Az idén együttműködő partnerként csatlakozó Magyar Telekom a legjobb műveket bemutatja a TVGO felületén, illetve a Magenta Kraft Mentorprogrammal egy olyan fiatal, digitálisan optimista alkotót fog támogatni, aki tehetségével kiemelkedik a többiek közül és kellően tettre kész ahhoz, hogy író váljon belőle.
"Rengeteg kreatív gondolat és alkotói vágy van az emberekben, szívesen megmutatnák magukat, de gyakran nincs meg hozzá a szükséges terük. Ezért hoztuk létre a Telekom MagentaKraft ösztöndíjat, ami arra bátorítja a fiatalokat, hogy vágjanak bele valami újba, kísérletezzenek és osszák meg másokkal is tehetségüket. Boldogan álltunk a JCDecaux kezdeményezése mellé, hiszen a novellapályázattal a szárnyukat bontogató alkotóknak is teret adhatunk a kiteljesedésre” - tette hozzá Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
A minimum 3600, maximum 4000 leütés terjedelmű novellákat június 15-ig lehet beküldeni.