bezár
 

art&design

2021. 04. 30.
Másodszor rendez nagyszabású online árverést a BÁV
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Másodszor rendez nagyszabású online árverést a BÁV Másodszor rendez nagyszabású online árverést a BÁV: május 5-én ékszerekre, műtárgyakra és festményekre lehet licitálni.

A BÁV tájékoztatása szerint a májusi aukción 277 téltelt árvereznek el, a Tiffany-nyakéktől a modern Zsolnay-vázáig változatos tárgyakat kínálva az érdeklődőknek.

prae.hu

Az ékszerek közül a Tiffany & Co. egyik leghíresebb tervezője, a nemrég elhunyt Elsa Peretti letisztult arany nyakláncára 100 ezer forintról indul a licitálás, egy 2,44 karátos briliánssal ékített szolitergyűrű kikiáltási ára 440 ezer forint.

A műtárgykollekcióból egy firenzei rokokó kaviártartóra, és egy spanyol fagylaltkehely-készletre hívja fel a figyelmet a BÁV. Mint írják, az utóbbi években a retro kerámiákat nagy érdeklődés övezi a műtárgypiacon. Az aukción az alacsonyabb árfekvésű, de neves készítők alkotásai, egyebek mellett Gádor István, Gorka Géza és lánya, Gorka Lívia munkái szerepelnek. Több Zsolnay-kerámiát is elárvereznek, közülük egy díszváza, amely Andrási Edina tervei alapján készült, a Zsolnay-gyár jövőjébe enged bepillantást.

A festménykínálatból Spányik Kornél Vasárnap délután című olajfestményét és Nádler István Firenze című akvarelljét emeli ki a tájékoztató. Utóbbit, 1,2 millió forintos kikiáltási árral befektetők számára ajánlják.

A tájékoztató szerint a legnagyobb hazai és nemzetközi aukciósházak sorra vezették be az online árverés lehetőségét. A BÁV is a múlt évben váltott online árverésekre. Az aukciósház megbízásából készített felmérésből kiderül, hogy érdemes értékesíteni az online térben, mivel a magyarok kilencven százaléka bízik az online vásárlásban, és sokan arra is nyitottak, hogy ékszert, órát, festményt vagy bútort vegyenek az interneten.

Tavaly a magyar háztartások háromnegyede rendelt valamit az interneten. Kicsit több mint 50 százalékuk leginkább csak kisebb értékű tárgyakat, 100 ezer forint feletti árucikket pedig a megkérdezettek 21 százaléka vásárolt. A nagyobb értékű cikkek online vásárlása leginkább a magasabb jövedelmű, diplomás és az 50-69 éves korcsoportra volt jellemző. A válaszadók 8 százaléka tervezi biztosan, hogy festményt, műtárgyat vagy ékszert fog vásárolni ebben az évben, körükben különösen nagyot erősödött a bizalom az online vásárlással szemben.

A válaszadóknak, ha lehetőségük lenne szabadon elkölteni 500 ezer forintot, legszívesebben online, leginkább bútort, aztán ékszert és órát vásárolnának. A megkérdezettek 29 százaléka szívesen megnézné a kiválasztott tárgyat személyesen, mielőtt megrendeli, és nagyjából ugyanennyien csak ismert, szakértő cégtől vásárolnának.

Fotó: A BÁV Facebook-oldala

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A teremtett „képzelet” határtalansága
art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
art&design

Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
Lugosi LUGO László utánkövetése – elhangzott az emléktábla avatásán

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés