bezár
 

art&design

2021. 03. 04.
Mikor ébredünk fel?
Tartalom értékelése (2 vélemény alapján):
Mikor ébredünk fel? Megjelent az Ébresztő, Kocsis András társadalmi dilemmákat firtató – nem csak fiatal – felnőtteknek szóló kártyajátéka.

Az Ébresztő kerettörténete szerint a játékosok álmukban egy diktatúrában élnek, ahol a hétköznapok ingerei összemosódnak az őket körülvevő (rém)álomszerű világgal. A játék célja az, hogy a résztvevők ebből az álomból minél hamarabb felébredjenek, ezt pedig úgy tudják elérni, hogy megszabadulnak az összes lapjuktól.

prae.hu

ebr2

Kocsis András társasjátékában hasonlóan az UNO-hoz színre-szín kerül, azonban a számok helyett jelek vannak, cselekvések és végrehajtandó feladatok. A hangsúly nem arra kerül, ki tud több lapot felhúzatni a másikkal, hanem a modern társadalmakat meghatározó szociális dilemmákra.

ebreszto3

Ebben az érzékenyítő, közösségi játékban olyan problémakörök – olykor kínos élethelyzetek, társadalmi jelenségek – kerültek beemelésre mindennapokból, amelyek életünk részei, mégis szemet hunyunk felettük. A játékban, hasonlóan a hétköznapokhoz, épp úgy megvan a szerepe és feladata a pletykának, a vitának vagy akár a csereberének, mint a tömegközlekedésen az ellenőröknek vagy a médiában az újságíróknak.

A játék ugyanakkor felhívja a figyelmet és szembesíti a játékosokat az előítéleteikkel, illetve a politikát, gazdaságot meghatározó eszmerendszerekkel is. „Egyik pillanatban egy kocsmában találod magad, ahol meghívsz mindenkit egy körre. Később egy politikus próbál visszaélni a hatalmával veled szemben.” – írja az alkotó a játék ismertetőjében.

A kártyajátékról további információ a játék honlapján elérhető.

 

Négyzetes lead kép, fotók: Kocsis András

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

Egy mozgástanulmány
art&design

Kritika a Kis magyar kockológia című kiállításról
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
(Súlyosan elfogult vélemény)

Más művészeti ágakról

Kosztolányi Dezső Őszi reggeli című verséről
A BIFF filmfesztivál UNSEEN fotókiállítása
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre
Matthäus Wörle Ahol régen aludtunk és Miklós Ádám Mélypont érzés című dokumentumfimje a 21. Verzió Filmfesztiválon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés