építészet
A szent családot ábrázoló festmény az 1960-as évek óta lógott az egyik iroda falán, mígnem egy 2019-es leltárkor meg nem vizsgálták az épületben lévő mind a 800 műalkotást.
A Belgium kulturális örökségének tanulmányozásával és megóvásával foglalkozó Institut royal de patrimoine artistique az egészen tavalyig másolatnak vélt alkotásról kiderült, hogy 1617-ből és 1618-ból való.
A gyermek Jézust, Józsefet, Máriát és annak édesanyját Szent Annát ábrázoló festmény különböző változatait a New York-i Metropolitan Múzeum, a szentpétervári Ermitázs és a müncheni Alte Pinakhotek őrzi.
A Saint-Gilles-i festmény fatáblájának részletes elemzése révén a szakértők a kompozíció legrégebbi ismert verziójaként azonosították a képet.
A felfedezés egy másik nagy meglepetést is tartogatott a szakértők számára. A fatábla ugyanis ugyanabból a fából készült, amelyet egy másik barokk mester, Anthony van Dyck, flamand festő is használt a képeihez.
„Ez megerősíti azt a feltételezést, hogy a fiatal Jordaens és Van Dyck egy időben tevékenykedett Peter Paul Rubens műhelyében." -mondta Joost Vander Auwera, a belga Királyi Szépművészeti Múzeum kurátora.
A festményre egyéves restaurálás vár, mielőtt csatlakozik „a világ legnagyobb Jacob Jordaens műhelyéhez" a Királyi Szépművészeti Múzeumban 2021 végén.