art&design
Virtuális szobrokkal, a 2020-as év kaotikus pillanatainak emlékműveivel várja a látogatókat a Koreai Kulturális Központ a világjárvánnyal foglalkozó kiállítás-sorozatának évzáró tárlatán.
Farkas Roland intermédia-művész, a sorozat részeként létrejött A győzelem ünnepe a gonosz erők felett című önálló kiállításán a Koreai Kulturális Központ galériájában egy online térre szabott bemutatási formával kísérletezik.
A koreai intézet kiállítóterében a felnőtt élet küszöbén álló tinédzserek, a Z generáció tagjai játszották el mindennapi életünk megszokottá vált jeleneteit – tüntetést, koronavírus tesztelést, szónokló politikust, médiaeseményeket, drónozó rendőröket, okostelefonjaikba merülő fiatalokat. A kiállítótérben rögzített jeleneteket digitális utómunkával szoborszerű monumentumokká alakította. Az online térbe, 3D-be helyezett kővé dermedt szereplők és kimerevített mozzanatok kordokumentumként szolgálnak az idei évről, a járvány okozta sokkról, a válsággal küzdő neoliberális világrendről, a poszt-orwelli hangulatot megidéző eseményekről.
A Koreai Kulturális Központ ősszel indult online kiállítás-sorozata a világjárvány társadalmi, gazdasági, pszichológiai hatásainak vizsgálatára vállalkozik, olyan, a koronavírussal felerősödő aktuális és egyetemes problémákat tematizál, mint az izoláció, kizsákmányolás és társadalmi egyenlőtlenség.
Idén két, koreai rezidens programban részt vett magyar alkotó, Farkas Roland intermédia-művész és Szabó Klára Petra festőművész munkáiból épült fel a sorozat anyaga.
Jövőre négy dokumentarista koreai fotográfussal folytatódik a sorozat. Yoon Gil Jung, Jang Yong Geun, a kétszeres Sony World Photography Awards díjas Lee Dae Sung, valamint Park Hyeong-Ki munkái a Koreai Kulturális Központ online kiállítóterében lesz látható.
A sorozat a kcconline-exhibition.com oldalon érhető el.