gyerek
2020. első két hónapja még „jól” indult, ez bizonyára ellensúlyozta az első 9 hónap számait. Mint írják, a március közepén ránk omlott boltbezárások se nullázták le a könyvértékesítést, a webshopok forgalma felpörgött – ez igaz a nagy webáruházakra és a kiadói webshopokra egyaránt. Ezt alátámasztja TÁRKI (2020. nyár) kutatási jelentésének egyik megállapítása is, hogy a rendszeres könyvvásárlók egyaránt szívesen vásárolnak könyvesboltban (88%) és online (88%) is.
Az első 9 hónap könyveladásból származó árbevétele a válaszadó kiadók (59) 62,71%-nál (37) csökkent (bázis az előző év azonos időszaka).
Az első 9 hónapban a megjelent címszám a válaszadó kiadók (59) 76,27%-nál (45) csökkent (bázis az előző év azonos időszaka).
Az utolsó negyedévre tervezett és már megjelent címek száma az 59 válaszadó kiadó 66,1%-nál(39) csökken(t) és 18,64%-nál (11) több az előző év azonos időszakát véve bázisként.
A vírushelyzet alakulásától, a megszorító intézkedések mértékétől függ, hogy mi lesz a karácsonyi szezonban, hogy alakulnak a forgalmi mutatók.
A MKKE kifejezi bizalmát aziránt, hogy 2020. karácsonyán a könyv lesz a legnépszerűbb ajándék.