film
A film utómunkálatai közül a vágás már az év elején megkezdődött, majd az utószinkron több európai városban is zajlott, a fényelést pedig – miután Rév Marcell operatőr a korlátozások miatt nem tudott hazautazni Magyarországra – Berlin és Los Angeles közti távmunkával végezték.
A film férfi főszereplője, Gijs Naber holland színész, női főszereplője pedig a világhírű Léa Seydoux francia színésznő, mellettük magyar kollégáik közül Funtek Sándor, Rujder Vivien és Hajduk Károly is feltűnik majd a vásznon. A féltékenység természetrajzát ábrázoló romantikus film gyártását a Nemzeti Filmintézet 1,18 milliárd forinttal támogatta. Az Inforg-M&M Film vezetésével német, olasz és francia koprodukcióban, a német regionális és központi alapok mellett a német-francia Arte, az olasz RAI Cinema és MIBAC, az Eurimages, a Kreatív Európa Média és az RTL Klub támogatásával készülő film várhatóan 2021-ben kerül a mozikba.
Jelenetkép a készülő filmből
Mécs Mónika, a film vezető producere hangsúlyozta: „Az utómunkába sajnos nagyon erőteljesen beleszól a COVID. Ez egy négyországos koprodukció, így fel van osztva, hogy a különböző munkafázisok hol zajlanak. A repülőjáratok leállása és korlátozása nagyban gátolta a munkánkat. Közben Ildikó maga is koronavírusos lett, így egy ideig emiatt nem tudott dolgozni. Viszont szerencse a szerencsétlenségben, hogy utána épp a védettsége miatt egy ideig könnyebben tudott utazni. Az utószinkront tehát úgy oldottuk meg, hogy Ildikó elment a színészekhez, és mindegyikük lakhelyén stúdiót béreltünk. Az operatőrünk, Rév Marcell Los Angelesben rekedt, ez a Berlinben zajló fényelés szempontjából okozott nehézségeket. Egy nemzetközi koprodukciót úgy kell elképzelni, mint egy óriási puzzle-t, aminek rendkívül sok apró darabja van, és ha azok nem illeszkednek megfelelően, akkor szétzilálódhat a koprodukció. Hatalmas öröm, siker és megnyugvás, hogy a filmkészítés közel hároméves folyamata lassan lezárul, és büszkén mondhatom, hogy minden darab a helyére került.”
Enyedi Ildikó továbbá elmondta: „Ebben a több éves, maratoni futásban, ami a filmkészítés egy szerzői filmes számára, mindig változó, belépő, majd kilépő, csodálatos partnerekkel, még az utolsó métereken, az utómunka utolsó szakaszában is erős élmények érik az embert. A sok hónap vágás után ismét találkozunk Rév Marcell operatőrrel, és a fényelés során Kovács László coloristtal, aki a Testről és lélekről fényelését is készítette nagy érzékenységgel. Hármasban összegzünk, pontosítunk. Nagy öröm követni kettejük fókuszált munkáját. Balázs Ádámmal, akivel többedszer dolgozunk együtt a zenén, két intenzív hónapot töltöttünk együtt. A zene véglegesítése során az ember megint mindent újra mérlegre tesz, rejtettebb jelentéseket felerősít. A mi esetünkben leheletnyi különbségektől egészen más jelentést kaphat egy-egy jelenet. A filmünk természetéből, választott mesélési módjából adódóan a lényeg a részletekben rejlik. Ádám most is teljes idegrendszerével, áldozatkészen és nagy feszültség alatt dolgozva nyers, erős, a főszereplőnk lényéből, belsejéből megszólaló zenét komponált. Új, emlékezetes találkozásokra is sor kerül még itt, az utolsó pillanatokban is: Mohai György, aki a zene keverésén dolgozik vagy Illényi Péter karmester... a legszebb szakmát választottam, és épp gyakorolhatom is! Igazán szerencsés ember vagyok. De szerencsésnek érzem magam azért is, mert ilyen jó szövetségesre, állandó „futópartnerre” találtam, Mécs Móni producer személyében.”
Enyedi Ildikó és Mécs Mónika
Képek: A feleségem története / Mozinet