bezár
 

színház

2009. 06. 17.
Drámával a recesszió ellen
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A gazdasági válság napi drámáit éppen drámával lehet hatékonyan megelőzni - állítja a Drámatréning Qt Kft.; a cég eddig száz tréningen csaknem kétezer résztvevőt készített fel arra, hogy könnyebben tudja kezelni a változási folyamatokat.

Szkéné színház

A drámatréninghez nem kell színházi tudás és nem a színjátszásra épül. A történetet a résztvevők profi trénerek segítségével aktívan alakítják, és különböző szerepeket próbálnak ki. A résztvevők nem csak megfigyelői, hanem írói, rendezői és szereplői is a történetnek, amely a helyzetek eljátszásával és elemzésével születik meg. A tréning során a résztvevők biztonságos keretek közt megszülető tapasztalathoz jutnak, amelyet a későbbiekben hasonló szituációkban hasznosítani tudnak.
    
A drámatréning hatékonyan segíthet egyebek mellett a hétköznapi konfliktusok, a diszkrimináció és a korrupció kezelésében, a kiégés megelőzésére és a szabálytudat erősítésére is - olvasható a dramatrening.hu oldalon.
    
Vannak olyan tréningek is, amelyek inkább a dramatikus eszközök használatával történő közösségépítésre koncentrálnak. Ilyenek például a kommunikációs, csapatépítő, időgazdálkodás- és konfliktusmenedzsment-tréningek. A megrendelők elsősorban vállalati szektorból kerülnek ki, de egyre többen ismerik fel a módszer hatékonyságát az állam és közigazgatási, valamint a nonprofit ágazatokból is.
    
A Káva Kulturális Műhely nonprofit szervezet Budapest első, és Magyarország legnagyobb színházi nevelési társulata 2006-ban határozta el, hogy drámatréning-tevékenységét önálló társadalmi vállalkozásba szervezi: a Káva által létrehozott Drámatréning Qt Kft. azóta koncentrál az egyedülálló módszerrel történő felnőttképzésre. A megszerzett profitot társadalmi célra fordítja, olyan programokra, ahol hátrányos helyzetű gyerekek és fiatalok jutnak színházi nevelési és drámapedagógiai foglalkozásokhoz - közölte a projekt kommunikációjával megbízott cég.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

Podlovics Laura: Nem félünk a sötétben / Budapest Bábszínház, Kísérleti Stúdió
avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...
Bűn és bűnhődés az Örkény Színházban
Wagner kincse 2. – 1. alkalom, Márton László előadása A Nibelung-énekről

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről
art&design

Isabela Muñoz Omega című kiállítása a Mai Manó Házban


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés