bezár
 

film

2009. 06. 08.
One Eyed Monster: film a gyilkos f@szról
Rettenetes Filmek Klubja (1. rész)
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
One Eyed Monster: film a gyilkos f@szról 2007 februárjában Észak-Kalifornia hó borította hegyei között tíz kipróbált pornós dolgozott egy ún. felnőtt filmen, ám a forgatást megzavarta egy hirtelen érkező idegen életforma. Vigyázat: a film megtörtént eseményeken alapul!

Az Amber Benson, Charles Napier és Ron Jeremy pornósztárok főszereplésével készült film egyrészt (a hivatalos honlap szerint) tisztelgés az Alien-filmek és a többször megfilmesétett "The Thing" előtt (elnézve az előzetest, inkább a Carpenter-féle változatot láthatták...), másrészt a szép emlékű, Alpok fehér vonulatai közt felvett, nagybajszos-hózentrógeres-fonotthajas-népiszoknyás szexfilmek kellő távolságtartással, műfajismerettel és iróniával végiggondolt feltámasztására tett kísérlet.  
One Eyed Monster

A képre kattintva további, finom iróniával szőtt utaláshálóval operáló film-plakát gyűjteményhez jutunk.

prae.hu

A film sujet-je, röviden összefoglalva: a kilenc és háromnegyed inch hosszúságú szerszámmal rendelkező Ron Jeremy által, hiteles érzékenységgel megformált szereplő egy testébe csapódó aszteroida hatására elveszti eszméletét, majd arra ébred munkatársai és barátai aggodalommal pislogó gyűrűjében, hogy elveszítette büszkeségét és legfontosabb munkaeszközét.... ami életre kel, és elkezdi szedni áldozatait az erdei faházba zárkózó stáb tagjai közül.

Ha a kortárs filmművészet kontextusában próbáljuk elhelyezni e mozgóképes dolgozatot, akkor a nálunk moziban is játszott Teeth - Mély harapás ellentételének, az ott artikulált problémákra adott válasznak is lehet tekinteni. Más oldalról pedig a Bad Biology-ban (micsoda szubjektív kamerázás van ott!) is feszegetett, a maszkulín entitás ontológiájának  kérdésfeltevéseire adott másik lehetséges válasz lehet a pork n' slash alműfajba sorolt One Eyed Monster.
 

<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xok_rlNoZ4o&hl=en&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xok_rlNoZ4o&hl=en&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

Azt hiszem, mindezek után nem kell magyaráznom, hogy miért a DTD (Direct to DVD = kizárólag DVD-forgalmazásra szánt film) a legzseniálisabb, a legtöbb alkotói szabadságot biztosító filmes kifejezési forma. A későbbiekben, így tehát most induló sorozatunkban (terveink szerint) ezt a színvonalat nem meghaladó filmeket mutatunk be, lehetőleg ipari mennyiségben. 

nyomtat

Szerzők

-- Fábri Péter --


További írások a rovatból

Rich Peppiatt: Kneecap – Ír nemzeti hip-hopot!
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon
Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián
Újra nagyvásznon Tarr Béla Panelkapcsolat című filmje

Más művészeti ágakról

Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról
építészet

Huszadik Média Építészeti Díja finálé
Sofi Oksanen esszékötetének margós bemutatójáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés