irodalom
A Libri Könyvkereskedelmi Kft. által 2016-ban alapított díj az előző év legjobb szép- és tényirodalmi könyveit díjazza. A 2019-ben megjelent, és a díj követelményeinek megfelelő 179 műből idén már 180 neves közéleti személyiség szavazata alapján alakult ki a 10-es lista, amire a zsűri és a közönség is szavazhat. A Libri irodalmi díjak márciustól májusig tartó kampánya során két fő kreatív jelenik meg. A már megszokott csoportkép idén is megújul, ezúttal Edward Hopper 1942-es festménye, az Éjjeli baglyok ihlette a fő kreatívot, ahol a 10 döntős szerző jelenik meg. A másik elem a döntős könyvek fotója, de a Libri felületein találkozhatunk a szerzők portréival és a könyvek hangulatát visszaadó image-fotókkal is.
Ezen megjelenések mellett idén új, eddig nem használt kreatív felületen is helyet kapott a kampány, és négy budapesti busz- és villamosmegállóban (Széna tér, Margit híd, Nyugati tér, Újbuda központ) egy igazán különleges megoldás népszerűsíti a 10 döntős szerző nevét és a díjat. A napfény és árnyékok játéka teszi láthatóvá a szerzők neveit.
A helyszíneken a várótetőket a JCDecaux alakította át a kampány idejére egy olyan technikával, amit először alkalmazott a cég. A kreatív elkészítését megelőzően ugyanis fel kellett mérni, hogy milyen betűméret szükséges ahhoz, hogy jól látszódjon a szöveg a napfény átengedésével. Mivel most már minden várón UV védett tetőüveg található, a Libri kampánya kedvéért kicserélték azt hagyományos üvegre, majd fényzáró vinyl réteggel látták el, a grafikának megfelelően kivágva, annak érdekében, hogy a nevek minél jobban kirajzolódjanak, minél olvashatóbbak legyenek.
A Libri kampányának fő célja, hogy bemutassa a magyar irodalom sokszínűségét és igényességét, illetve felhívja a figyelmet arra, hogy a ma megjelenő kortárs magyar alkotások kiemelkedő minőséget képviselnek és a mindennapjaink részét kell, hogy képezzék. Ehhez adott kiváló megoldást a JCDecaux újszerű megoldása.