bezár
 

zene

2009. 05. 21.
Megjelent Cseh Tamás "első" lemeze
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Dal nélkül címmel jelent meg Cseh Tamás előadóművész, zeneszerző egyik 1973-as estjének felvétele a Hungaroton kiadónál; az albumra az ismert nóták mellett lemezen eddig nem hallható szerzemények is felkerültek. A szerdai bemutatón Cseh Tamás egészségi állapota, Bereményi Géza szövegíró pedig színházi elfoglaltsága miatt nem tudott részt venni.

prae.hu

Budapesten 1972 és 1977 között a Huszonötödik Színházban "futott" Cseh Tamás estje, amelyeken Bereményi Géza verseit tolmácsolta az Ad Libitum együttes kíséretében. A most megjelent, összesen 23 dalt tartalmazó 1973-as felvételt Kecskeméti Gábor, a zenekar tagja rögzítette.
    
Hollós Máté, a Hungaroton Records ügyvezető igazgatója a Bárka Színházban tartott bemutatón kiemelte: eddig 13 Cseh Tamás-album jelent meg a kiadónál, a Dal nélkül a 14. a sorban. Várhatóan ősszel újabb lemezt is kiadnak az énekestől, de erről Hollós Máté nem árult el részleteket. Szerinte a Dal nélkül a "hőskorba" viszi a hallgatóját, abba az időszakba, amikor Cseh Tamást "megszerette az ország".
    
Kecskeméti Gábor, az egykori Ad Libitum együttes tagja felidézte a koncert rögzítésének körülményeit, valamint elmondta, hogy elsősorban "tanulságképp" vette azt fel.
    
"2007 decemberében, amikor megjelent a Cseh Tamásról szóló interjúkötet, meglátogattam őt. Sajnos akkoriban rosszabbul volt, így azon a bemutatón sem lehetett jelen. Elvittem neki a felvételt, és ő nagyon meglepődött. Ő vetette fel, hogy ki kellene adni az anyagot" - mesélte Kecskeméti Gábor, aki az 1973-as felvételen fuvolán játszik és vokálozik. Szerinte azon kívül, hogy "gömbölyítettek" a felvételen, a hanganyagon nem változtattak, hiszen akkor a "lényeg veszett volna oda".
    
Novák János - aki csellózott, gitározott, vokálozott az Ad Libitumban - arról beszélt, hogy nemcsak nekik, hanem olykor Cseh Tamásnak is gondot okozott a Bereményi-szövegek megfejtése. Bereményit Novák "felsőbb tudatnak" nevezte, aki nemcsak a dalszövegeket írta, de gyakran az előadások szerkezetét is meghatározta. "Meg kellett szoknunk, hogy van egy logosz, aki azt is elrendezi, ami a mi dolgunk" - tette hozzá.
    
Márta István is, aki gitározott, xilofonozott és citerázott az együttesben, felidézte, hogy utakat kerestek, "kerestük a hangszerek határait, ennek az útkeresésnek fontos állomása volt a Cseh Tamással való közös munka és az Ad Libitum". Szerinte azonban a zenekar valójában sosem létezett, és amikor abbamaradtak Cseh Tamással a fellépések, végleg meg is szűnt.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Kritika az Orfeo ed Euridice új felvételéről
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
Nils Frahm: Day

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés