zene
2009. 05. 17.
Eurovíziós Dalverseny - Győzött a norvég hegedűs
A norvég Alexander Rybak nyerte meg az idei Eurovíziós Dalversenyt.
A 23 éves, minszki születésű előadóművész hangjával és hegedülésével kápráztatta el a közönséget, s 15 országtól - köztük Magyarországtól is - megkapta a legmagasabb pontszámot. Az MTI különtudósítójának, Gurzó Ákosnak adott interjúban úgy fogalmazott, hogy győzelmének titka a hegedűszóban keresendő.
Rybak "Fairytal" (Tündérmese) című dala 387 pontot kapott, messze megelőzve a második helyen 218 ponttal végzett izlandi, illetve a harmadik helyen 207 ponttal végzett azerbajdzsáni előadóművész dalát.
Alexandar Rybak a fehérorosz fővárosban, Minszkben született, négyéves volt, amikor szüleivel együtt áttelepült Norvégiába. Oslo mellett nőtt fel.
Szülei zenészek, ezért Alexander már korán, ötévesen elkezdett hegedülni és zongorázni, dalokat komponált és énekelt. Kétszer is indult norvégiai tehetségkutató versenyeken, s az egyiken győzött saját szerzeményével.
Hegedűsként fellépett Pinchas Zukermann világhírű izraeli hegedű- és brácsaművésszel, karmesterrel, de színházban is szerepelt.
Norvégia immár harmadszor nyerte meg az Eurovíziós Dalversenyt, amelyet 54-szer rendeztek meg az idén, ezúttal Moszkvában.
Rybak "Fairytal" (Tündérmese) című dala 387 pontot kapott, messze megelőzve a második helyen 218 ponttal végzett izlandi, illetve a harmadik helyen 207 ponttal végzett azerbajdzsáni előadóművész dalát.
Alexandar Rybak a fehérorosz fővárosban, Minszkben született, négyéves volt, amikor szüleivel együtt áttelepült Norvégiába. Oslo mellett nőtt fel.
Szülei zenészek, ezért Alexander már korán, ötévesen elkezdett hegedülni és zongorázni, dalokat komponált és énekelt. Kétszer is indult norvégiai tehetségkutató versenyeken, s az egyiken győzött saját szerzeményével.
Hegedűsként fellépett Pinchas Zukermann világhírű izraeli hegedű- és brácsaművésszel, karmesterrel, de színházban is szerepelt.
Norvégia immár harmadszor nyerte meg az Eurovíziós Dalversenyt, amelyet 54-szer rendeztek meg az idén, ezúttal Moszkvában.
További írások a rovatból
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023
Más művészeti ágakról
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje