bezár
 

színház

2019. 06. 18.
Költözik a Bábszinház Pálcikaembere
A Kiscelli Múzeumba költözik a Bábszínház neonfigurája
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Költözik a Bábszinház Pálcikaembere Az emblematikus Pálcikaember érkezésének tiszteletére felnőtteknek szóló éjszakai bábelőadással és bábszínházi plakátkiállítással készül a Kiscelli Múzeum. A restaurált cégért ingyenesen tekinthetik meg a látogatók nyitvatartási időben a múzeum udvarán.

A Pálcikaember-neoncégért Koós Iván Kossuth-díjas báb- és díszlettervező logója alapján készítették. A restaurálást követően a neont egy időszaki tematikus kamara-kiállítás keretében mutatja be a Kiscelli Múzeum látogatóinak. A kiállításmegnyitón játszott előadáson a Színház-és Filmművészeti Egyetem másodéves bábszínész osztálya avat be minket a bábok érzéseibe. Szerelembe eshet-e egy báb a mozgatóval/egy emberrel? Tud-e egy báb érezni, ha csókolózik? Mivel kevesebb és több, mint egy élő ember? Ki mozgat és ki irányít valójában?

Szkéné színház

A főváros történetével foglalkozó Kiscelli Múzeum a kezdetektől az egyik legfontosabb küldetésének tekinti a városkép kultikus tárgyainak megmentését. A bábneon olyan, Budapest utcaképét meghatározó tárgyakkal kerül most egy múzeumba, mint az egykori Moszkva téri óra vagy a régi pest-budai cégérek gyűjteménye. A nyári tárlaton az ikonikus neon mellett plakátgyűjteményünk néhány, az Állami Bábszínházhoz kapcsolódó darabja is látható lesz.

Pálcikaember a kastélyban

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Wagner kincse 2. – 1. alkalom, Márton László előadása A Nibelung-énekről
Karácsonyozzatok velünk, vagy ússzatok haza az Örkény Stúdióban

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés