bezár
 

art&design

2009. 05. 13.
Lennon véres ruhái egy New York-i kiállításon
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Azt a barna papírzsákot is kiállítják a John Lennon New York-i éveit bemutató kiállításon, amelyben 1980 decemberében özvegye, Yoko Ono a kórházban visszakapta meggyilkolt férje véres ruháit.

prae.hu

A japán művésznő a kedden nyíló kiállítás előtti beharangozó sajtókonferencián elmondta, hogy nehéz döntést hozott és várhatóan sokan bírálni is fogják ezért, de úgy gondolja: fontos, hogy az emberek ráébredjenek a fegyveres erőszak szörnyűségeire.
    
"Azt hiszem, szomorú és szívszorító paradoxon, hogy John nagyon szerette ezt a várost és itt ölték meg" - mondta Yoko Ono.
    
A kiállításon, amelyet a New York-i Rock and Roll Hall of Fame Annexben tartanak, kiállítják többek között Lennon híres New York City-feliratú pólóját, amelyet egyik legismertebb fotóján visel, utolsó otthonában, a Dakota House-ban használt pianinóját, valamint azt a posztumusz Grammy-díjat, amelyet utolsó, Yokóval közös albumukért, a Double Fantasy-ért kaptak. Láthatók továbbá olyan levelek, amelyek Lennonnak az Egyesült Államokból való kitoloncolás elleni küzdelmét dokumentálják - vannak köztük hivatalos levelek, rajongók és olyan támogatók írásai is, mint Joan Baezé vagy John Lindsay New York-i polgármesteré -, az a Fender Telecaster gitár, amelyen 1974-ben a Madison Square Gardenben játszott Elton John koncertjén, és tucatnyi dalszöveg kézirata: elolvashatják a hívek a Nobody Told Me, a Whatever Gets You Thru The Night vagy a Luck of The Irish eredeti sorait.
    
Yoko Ono bevallotta, hogy Lennon halála közel 30 év után is kísérti őt, és talán ezért is kell beszélni róla, ezúttal a tárgyak erejével.
    
A kiállítás egész évben nyitva tart. A jegyárakból származó bevételek egy részét a John és Yoko által létrehozott Spirit Foundations jótékonysági alapítvány kapja meg.
http://www.rockannex.com)

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Megnyitószöveg Dóra Emese és Hu-Yang Kamilla közös kiállításához
Kulturális hanyatlás?
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
A teremtett „képzelet” határtalansága

Más művészeti ágakról

Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
építészet

Huszadik Média Építészeti Díja finálé
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés