bezár
 

art&design

2019. 04. 09.
Nádler István műve a párizsi Centre Pompidou állandó kiállításán
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Nádler István műve a párizsi Centre Pompidou állandó kiállításán 2019 márciusától a párizsi Centre Pompidou kortárs gyűjteményét bemutató állandó tárlaton látható Nádler István Kék – fekete című, 1968-ban készült festménye.

1968-ban Nádler a Galerie Müller meghívására Bak Imrével együtt huzamosabb időt töltött Stuttgartban, ahol a korabeli festészet utáni absztrakcióval és Georg Karl Pfahler műveivel megismerkedve az új élmények hatására festette többek között a Kék – fekete című akrilfestményt is. Az intenzív tónusú, éles kontúrokkal megfestett színsávokból és -mezőkből építkező kép 1972-ben került vissza Budapestre, majd évtizedeken át a művész műtermében pihent.

prae.hu

A Kisterem Galéria 2017-ben a neves párizsi FIAC képzőművészeti vásáron hosszú idő után először mutatta be Nádler 1960-as években készült műveit, küztük a Kék – feketét, mely már a vásár ideje alatt felkeltette a Centre Pompidou kurátorainak figyelmét, majd 2018-ban Spengler Katalin és Somlói Zsolt, valamint a Centre Pompidou Közép-európai Akvizíciós Bizottságának jóvoltából került a múzeum gyűjteményébe. A gyűjtemény jellegzetes elemeit bemutató állandó tárlaton, az épület 4. emeletén Nádler műve a magyar származású francia művész, Vera Molnar két művével és Agam installációjával egy térben látható.

Nádler István Kék – fekete 1968, akril, vászon, 133 x 188 cm

A Centre Pompidou kortárs művészeti gyűjteménye 1920 után született művészek 1960- 1990 között készült alkotásaiból áll. A gyűjtemény 2000 festményt, szobrot, rajzot, fotót és installációt ölel fel 750 művésztől, köztük olyan alkotókkal, mint Francis Bacon, Mark Rothko, Yves Klein, Jean Tinguely, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, Andy Warhol, Joseph Beuys, Christian Boltanski, Annette Messager vagy Bill Viola.

Nádler István (1938-) az 1960-as években fellépő Iparterv-generáció kiemelkedő alkotója. A kortárs amerikai és német absztrakcióval párhuzamosan Nádler Magyarországon elsőként kezdett el hard edge festészettel foglalkozni az 1960-as évek közepén. Absztrahált természeti formákkal, stilizált tájképekkel és a magyar folklór képi világának elemeivel operáló művészetében az amerikai és német hard edge, a signal art és a francia Nouveau Réalisme szintézisét teremtette meg.

 

Forrás: Kisterem Galéria

A leadben Nádler István Kék – fekete című munkája látható (1968, akril, vászon, 133x188 cm)

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

Ketten Lugosi Lugo László Fotónaplójáról (1978-1982) című műve kapcsán
art&design

Isabela Muñoz Omega című kiállítása a Mai Manó Házban
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
(Súlyosan elfogult vélemény)

Más művészeti ágakról

Prae Kiadói nap Pécsett
trabant: trabant LP (2024, purge.xxx)
Dan Schoenbrun: Ragyogj TV, ragyogj!
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés