irodalom
Beke László így ír Hajas Tiborról:
Hajas Tibor művészeti tevékenysége során többször ismétlődő bekötött szemmel való vakus fényképezés aktusának koncepcióját először az Expozíció, Photo/Art(1976) kiállításon valósította meg. Rövid élete során mindig a fényképezést alkalmazta, saját testéről vakuval, majd később magnézium vakuval készült fotó-szekvenciák formájában. Performanszait rendszerint elsötétített helyiségekben adta elő, mert azt akarta, hogy a közönség retinába égett képekkel térjen haza. Ezek a képek nem csak vizuálisan voltak erőteljesek a fekete-fehér kontrasztjuk miatt, hanem tartalmukban is. Üzeneteinek alapvető elemei a halál, a szenvedés, a szexualitás voltak, amelyeket néhány tömény szimbólum kísért: fecskendő, ruhacsipesz, vér, orvosi kötszer, égett anyagok maradékai, villanykörte, kvarclámpa, ragtapasz, stb. Inkább a végletessége, mint a komplexitása (a zene vagy szöveg használata) az ok, hogy meghatározó alakja volt a performansz-művészetnek; mert a legszigorúbb értelemben vett művészet élet és halál kérdésévé vált számára.
Az előadás során bemutatják a Hajas Tibor rendezte, Öndivatbemutató (Balázs Béla Stúdió, 1976) című filmet. (Operatőr: Dobos Gábor, Vető János. Vágó: Bódy Gábor.)
A rendezők 2019. március 1-én, pénteken várják a Mersz Klubba (Budapest VIII., Csobánc u. 10.) az érdeklődőket. Az eseményen a kapunyitás este 7, az előadás 8 órakor veszi kezdetét.
A belépés ingyenes.
Facebook-esemény: https://www.facebook.com/events/599873417153088/
Fotó: Vető János