film
A fesztivált a nagy múltú kreatív konglomerátum, a The One Club szervezi, amely több évtizede meghatározó szereplője az amerikai reklám- és filmes szakmának, ez a mustra pedig lehetőséget biztosít arra, hogy itt találkozhassanak e két szcéna képviselői. A zsűriben nem kisebb nevek ülnek, mint Hannah Gullixson, a Netflix global kreatív marketing igazgatója, Alexandra Sobiecki, a Spotify kreatív munkatársa, illetve Ross McGraw, a Nickelodeon marketing igazgatója.
Freakin' Disco (Fotó: Fejér János)
A versenyre több kategóriában – dokumentumfilm, fikciós rövidfilm, animáció, alacsony költségvetésű, mobillal készített film, videóklip – lehetett nevezni, és több ezer nevező közül választották ki a Freakin’ Disco klipjét. A 8 versenybe került alkotás között olyan előadók klipjei szerepelnek, mint Eminem és Ed Sheeran, illetve Calvin Harris és Dua Lipa közös dala, vagy az egyre sikeresebb soul énekes, Leon Bridges egyik száma.
A Freakin' Disco Rules című számához Freund Ádám (akinek a Színház- és Filmművészeti Egyetemen készített diplomafilmjét, a Földieket számos díj és külföldi fesztiválszereplés mellett Diák Oscar-díjra is jelölték) rendezett videóklipet, mely az Indexen debütált decemberben. Operatőre a korábban az Aranyszem Operatőr Fesztivál díjával kitüntetett Gyuricza Mátyás, látványtervezője a Jupiter holdja art direktora, a Rossz versek production designere Tasnádi Zsófi, vágója Gorácz Vanda. A produkció a Cinesuper és a PillowFilms gyártásában készült, producerei Mártonffy Zoltán és Veres Balázs voltak.
Rules
A Rules-ban megjelenő bizarr, rémálomszerű családi jelenetek és képek a '90-es évek horrorfilmjeinek világát idézik meg. Az asszociatív cselekmény fő kérdése, hogy képesek vagyunk-e megbarátkozni a bennünk élő démonokkal, félelmekkel és prekoncepciókkal?
A One Screen Shorts filmfesztivál díjátadója február 13-án este lesz a New York-i SVA Theatre-ben.
Forrás: Launching Gagarin Records and Management