bezár
 

art&design

2018. 07. 07.
Csaknem 30 év után vett újra női alkotótól származó művet a National Gallery
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Csaknem 30 év után vett újra női alkotótól származó művet a National Gallery Csaknem három évtized után vásárolt újra női alkotótól származó művet a londoni National Gallery. A világhírű intézmény a restaurálást követően, 2019-ben mutatja be Artemisia Gentileschi festményét.

A 17. századi itáliai festőnőtől származó alkotásra 3,6 millió fontért tett szert a londoni nemzeti galéria. E "nagyszerű kép" megvásárlásával valóra vált régóta dédelgetett álmuk arról, hogy gyűjteményükben növeljék a kiemelkedő női alkotóktól származó festmények számát.

prae.hu

A londoni National Gallery birtokában lévő 2300 festmény közül mindössze 21 került ki női alkotók keze alól. A képtár legutóbb 1991-ben vásárolt művésznő munkáiból: a portugál Paula Rego öt alkotásával gazdagodott.

Hannah Rothschild, a galéria felügyelőtanácsának elnöke emlékeztetett arra, hogy Artemisia Gentileschi úttörő jelentőségű alkotó, a történetmesélés mestere, a leghaladóbb és legkifejezőbb művész volt a maga korában.

A londoni galéria által most megvásárolt, vélhetően 1615-ben készült festmény önarckép, amelyen Alexandriai Szent Katalinként festette meg magát.

Artemisia Gentileschi Rómában született, Orazio Gentileschi festő lányaként. Apja műtermében tanult festeni. Tizenhét éves korában megerőszakolta őt Agostino Tassi festő, az ügyből nagy port felverő tárgyalás lett. Artemisia Gentileschi patrónusai között volt IV. Fülöp spanyol király és a Medici család, valamint a toszkán nagyherceg.

Artemisia Gentileschinek mindössze két további képe van az Egyesült Királyságban.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a roveretói Művészet és fasizmus című kiállításról
Ketten Lugosi Lugo László Fotónaplójáról (1978-1982) című műve kapcsán
A városarcheológia szervetlen fossziliája
art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról

Más művészeti ágakról

Prae Kiadói nap Pécsett
A BIFF filmfesztivál UNSEEN fotókiállítása
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés