film
2009. 04. 20.
Egészestés mozik a YouTube-on
Egészestés mozikkal, tévéműsorokkal bővítette kínálatát a YouTube, amely hamarosan reklámklip-szolgáltatást is kínál tucatnyi egyéb új tartalom mellett.
Az online filmkönyvtár csütörtök este óta elérhető a www.youtube.com/shows oldalról. A produkciók javarészt régebbi alkotások, főleg olyanok, amelyekhez már más portálokon is hozzá lehet férni, mint például a Casino Royale vagy a Cliffhanger - Függő játszma.
"Ez az első lépés egy hosszú úton" - hangsúlyozta Shiva Rajaraman, a YouTube termékigazgatója az újdonságokat beharangozó sajtókonferencián.
Elemzők szerint a 2006 vége óta a Google internetóriás tulajdonában lévő YouTube, amely életlen házi videóival vívott ki magának roppant népszerűséget, a bevételeit szeretné felduzzasztani a mozifilmek irányába tett elmozdulással.
A múlt héten a YouTube arról számolt be, hogy szövetkezett az Universal Music Group zenekiadóval egy online zenei videó vállalkozás létrehozására.
A site bevételeinek növelésére indítják el a Google TV Ads Online szolgáltatást, amely a hirdetők számára teszi lehetővé, hogy videós reklámjaikat eljuttassák az online célközönséghez. Tervezik, hogy a letölthető tévéműsorokba vagy mozifilmekbe iktatott szünetekben szóló reklámklipek kapnak helyt - mondta Rajaraman.
A Google csütörtökön tette közzé első negyedévi bevételét, amely elérte az 1,42 milliárd dollárt (322 milliárd forint) - ez az eredmény 9 százalékkal jobb, mint a tavalyi hasonló időszakban jelzett.
Egyes elemzők szerint a YouTube 2008-as bevétele 200 millió dollár (45 milliárd forint) körül mozoghatott, ám a cég nem adta ki az adatokat. Chris Dale, a site szóvivője azonban határozottan cáfolta, az egyik szakértő állítását, mely szerint 500 millió dolláros (113 milliárd forint) veszteséget termeltek volna egy év alatt. "Konkrétan téves" - mondta a becslésre, és annyit árult el, hogy a YouTube jobban teljesített.
"Ez az első lépés egy hosszú úton" - hangsúlyozta Shiva Rajaraman, a YouTube termékigazgatója az újdonságokat beharangozó sajtókonferencián.
Elemzők szerint a 2006 vége óta a Google internetóriás tulajdonában lévő YouTube, amely életlen házi videóival vívott ki magának roppant népszerűséget, a bevételeit szeretné felduzzasztani a mozifilmek irányába tett elmozdulással.
A múlt héten a YouTube arról számolt be, hogy szövetkezett az Universal Music Group zenekiadóval egy online zenei videó vállalkozás létrehozására.
A site bevételeinek növelésére indítják el a Google TV Ads Online szolgáltatást, amely a hirdetők számára teszi lehetővé, hogy videós reklámjaikat eljuttassák az online célközönséghez. Tervezik, hogy a letölthető tévéműsorokba vagy mozifilmekbe iktatott szünetekben szóló reklámklipek kapnak helyt - mondta Rajaraman.
A Google csütörtökön tette közzé első negyedévi bevételét, amely elérte az 1,42 milliárd dollárt (322 milliárd forint) - ez az eredmény 9 százalékkal jobb, mint a tavalyi hasonló időszakban jelzett.
Egyes elemzők szerint a YouTube 2008-as bevétele 200 millió dollár (45 milliárd forint) körül mozoghatott, ám a cég nem adta ki az adatokat. Chris Dale, a site szóvivője azonban határozottan cáfolta, az egyik szakértő állítását, mely szerint 500 millió dolláros (113 milliárd forint) veszteséget termeltek volna egy év alatt. "Konkrétan téves" - mondta a becslésre, és annyit árult el, hogy a YouTube jobban teljesített.
További írások a rovatból
Révész Bálint és Mikulán Dávid KIX című dokumentumfilmje a 21. Verzió Filmfesztiválon