zene
A 2007-ben alakult Audioexit netlabel is hasonló szándékkal jött létre. Egy olyan nemzetközi, mára sikeresnek mondható zenei platformként van jelen, ami lehetőséget ad a kreatív, feltörekvő producerrétegnek anyagaik kiadására. Az alkotók így a minimal és deep bejáratottabb műfajai mellett a kiadó főprofiljának is tekinthető, de hazai szinten még kissé elhanyagolt dark tech stílusban is adnak ki zenéket a label-nél. A publicitásra pedig szüksége is van a cimkének, hiszen az alkonyát élő techno szubkultúrában a műfaj kísérletező, indusztriális oldala még nem kapott kellő figyelmet hazánkban.
Az első anyagok megjelenését követően viszont gyorsan felfigyelt a nemzetközi elektronikus zenei szakma a különleges kiadóra A szubkultúrában már elismertebb, foglalkoztatott alkotók (Macwolf, Sascha Müller, Jemset) munkáinak publikálási lehetőségén felül elismert netkiadók és zenei platformok is felkapták az Audioexit nevet és kiadványait (MinimalNet, Foem, Elektrobong, Rowolo, Nursery, Phlow).
Netlabel listákon és linkgyűjteményekben kaptak helyet, illetve interjú is készült a kiadó alapítóival. A nemzetközi előrelépés pedig szorosan kapcsolódik a hazánkban eddig ismeretlen külföldi gyakorlathoz, melynek keretében több friss megjelenéssel foglalkozó oldal is bemutatja és rövid recenzióval látja el az aktuális kiadványokat. Ezt a hagyományt veszi át a kiadó is, mikor a megjelenő munkákat két nyelven (magyarul és angolul), egy „szakavatottabb“ (Batta Barnabás) kritikus rövidebb recenzióival együtt teszi közzé.
A nemzetközi berobbanás tehát nem tekinthető véletlennek. Az a fajta izgalmas fúzió, ami a kiadó profilját jellemzi, a régóta együttműködő alapítók tevékenységében és látásmódjában is könnyen kitapintható. Az asszimetrikus, karcosabb techno iránt maximálisan elkötelezett, számos kiadvánnyal rendelkező Kiss Róbert, vagyis P.c.m.n. (Furanum Records, Darkaudio Netlabel, Audioexit) mellett a deep house mélybugyraiban kalandozó Csízik Tamás, vagyis Maurel (True Sound of Free 3., Audioexit) neve és zenei érdeklődése fémjelzi a label arculatának eredetiségét. Éppen ennek a finom keveredésnek köszönhető az is, hogy a netlabel főprofiljának tekinthető techno kiadványok (Ae-tech) nem pusztán az indusztriálisabb hangzás terén képesek eredetit és átütőt nyújtani (lsd. Dirty Boys válogatás, Maztika, Macwolf és Kev Willis munkái), hanem a partykultúra hajnalát megidéző klub-techno és acid darabok felvonultatásában is (Prkl, Sascha Müller, stb.).
P.c.m.n. és Maurel zenei fókuszának eltérése tehát nem zárja ki, hogy a netlabel virtuális keretei otthont adjanak más kiemelt műfajoknak is. Így az Audioexit minimal szekciója (Ae-min) a groove-osabb, tech-house-ba hajló klasszikus hangzás preferálása (Submix) mellett experimentálisabb (Nic Hurryn, Electric Shaker) darabokat is palettájára emel. A kiadó deep-house cimkéje (Ae-deep) pedig egy régóta fennálló hiányosságot szeretne pótolni a honi elektronikus zenei kultúrában: az igényes, tribal és deep határvidékén táncoló finomabb house-ok előtérbe állítását (Kaito, Maurel).
Linkek
Partneroldalak
Kontakt
- audioexitrecords@gmail.com
Demo
- Demokat a fenti e-mail címre várunk, kizárólag linkek formájában (rapidshare, easyshare, sendspace, stb.), de kérésre ftp hozzáférést is tudunk biztosítani.